Δίαιτες χωρίς υδατάνθρακες και οι επιπτώσεις τους

βασίζονται στην αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης από πηγές όπως το μοσχάρι, το χοιρινό, την γαλοπούλα, το ψάρι, τα αυγά,
Δίαιτες χωρίς υδατάνθρακες
Οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες βασίζονται στην αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης από πηγές όπως το μοσχάρι, το χοιρινό, την γαλοπούλα, το ψάρι, τα αυγά, στην απεριόριστη πρόσληψη λίπους καθώς και στην αυστηρός μειωμένη πρόσληψη τροφών αυξημένων σε υδατάνθρακες όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια, δημητριακά, ψωμί, ρύζι, μακαρόνια και γαλακτοκομικών προϊόντων (εκτός των τυριών).
Πολλές έρευνες στηριζόμενες σε αυτές τις δίαιτες είχαν σαν αποτέλεσμα πολλοί ασθενείς να σταματήσουν την εφαρμογή τους λόγω πολλών αρνητικών επιπτώσεων όπως:
  • Εμφάνιση αφυδάτωσης
  • Πονοκεφάλων
  • Δυσκοιλιότητα
  • Αυξημένου ουρικού οξέος καθώς και
  • Αβιταμινώσεως.
Οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες παρουσιάζουν τον κίνδυνο να είναι διατροφικά ανεπαρκής.
Αυτό συμβαίνει διότι οι δίαιτες αυτές μειώνουν την πρόσληψη φυτικών ινών, βιταμινών, ασβεστίου, καλίου και μαγνησίου που θεωρούνται σημαντικά για την διατήρηση της υγείας του σώματος μας.

Όσον αφορά το καρδιαγγειακό μας σύστημα, η υπερβολική πρόσληψη κορεσμένων λιπών (από αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος, κίτρινων τυριών και ζωικού λίπους) μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις αυξάνοντας τα επίπεδα της ολικής και LDL χοληστερίνης και έτσι τον κίνδυνο για δημιουργία αθηρωματικής πλάκας, θρόμβωσης , επιβαρύνοντας έτσι την καρδιαγγειακή λειτουργία.

Όσον αφορά την σωστή λειτουργία των οστών μας και την πρόληψη της οστεοπόρωσης, οι δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες αυξάνουν την απέκκριση ασβεστίου από τα ούρα.

Αυτό θεωρείται ιδιαιτέρα σημαντικό ειδικότερα για τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση όσο και για την 3η ηλικία, όπου οι κίνδυνοι είναι για την μείωση της οστικής μάζας και την εμφάνιση οστεοπόρωσης.

Τέλος όσον αφορά την πρόληψη καρκίνου πληθώρα ερευνών έχουν αποδείξει τον προστατευτικό ρόλο των φρούτων, λαχανικών και πολύσπορων δημητριακών ενάντια στον καρκίνο του παχέος εντέρου, του μαστού, του παγκρέατος, των πνευμόνων, του στομάχου, του οισοφάγου και της χοληδόχου κύστεως.

Οι τροφές αυτές, μέσω της παροχής αντιοξειδωτικών, πολυφαινόλων και φυτικών ινών, προστατεύουν το σώμα μας μειώνονται τις πιθανότητες εμφάνιση καρκίνου. Πολλές δίαιτες χαμηλές σε υδατάνθρακες (άρα και σε φρούτα, λαχανικά και πολύσπορα δημητριακά) παρέχουν αυξημένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος αυξάνοντας την πιθανότητα για εμφάνιση καρκίνου του παχέος εντέρου σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Τέλος η αυξημένη πρόσληψη πρωτεΐνης και λίπους έχει επίσης συσχετιστεί με αυξημένη πιθανότητα για εμφάνιση νεφρολιθίασις.
Από όλα τα παραπάνω λοιπόν κατανοούμε πως η ισορροπημένη μεσογειακή διατροφή, η οποία στηρίζεται στην αυξημένη πρόσληψη φρούτων, λαχανικών, πολύσπορων προϊόντων, οσπρίων, γαλακτοκομικών και λευκού κρέατος και στην μειωμένη κατανάλωση κόκκινου κρέατος και κορεσμένων λιπαρών, βοηθά αποτελεσματικά στην πρόληψη κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων και του καρκίνου καθώς και μειώνει τις πιθανότητες για εμφάνιση παχυσαρκίας.
Share it:

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: