Βιταμίνη D που κρύβετε ?

Τα καλά της βιταμίνης D
vitamin dΒιταμίνη D (χοληκαλσιφερόλη) Η βιταμίνη D βοηθά στην πρόληψη της οστεοπόρωσης και των καταγμάτων. Επίσης  είναι απαραίτητη για την απορρόφηση του ασβεστίου και του φωσφόρου. Οι υπερβολικές δόσεις μπορούν να προκαλέσουν ψηλά επίπεδα ασβεστίου στο αίμα και εναποθέσεις ασβεστίου στους ιστούς ενώ η έλλειψή της προκαλεί ραχιτισμό στα παιδιά και οστεοπόρωση στους μεγάλους. 

Τροφές που περιέχουν βιταμίνη D: Γάλα,Συκώτι, ψάρια, δημητριακά, αυγά, βούτυρο. 
Ο οργανισμός συνθέτει τη βιταμίνη D όταν εκτίθεται στο φως του ήλιου. 


Άλλες πηγές…
Το μουρουνόλαδο είναι γνωστό για την άσχημη γεύση του αλλά και για τις πολλές θρεπτικές ουσίες του. Ευτυχώς στις μέρες μας κυκλοφορεί σε μορφή αμπούλας και συχνά έχει ενισχυτικά γεύσης από μέντα και εσπεριδοειδή, για τους «παραδοσιακούς» υπέρμαχους του. Μια κουταλιά μουρουνόλαδο μπορεί να έχει 1.300 IU βιταμίνης D, υπερκαλύπτοντας με άνεση τις ημερήσιες ανάγκες των 600 μονάδων που απαιτεί ο οργανισμός ενός ενήλικα.
Τα συμπληρώματα διατροφής είναι ένας ακόμη τρόπος για να καλύψετε τις ημερήσιες ανάγκες σας, αποφεύγοντας παράλληλα και τον κίνδυνου του καρκίνου από την έντονη ηλιακή ακτινοβολία. Σε αντίθεση με άλλες θρεπτικές ουσίες όπως το ασβέστιο, μπορείτε να λάβετε την απαιτούμενη ημερήσια ποσότητα σε μια δόση. Προσοχή όμως, αφού μπορεί με τα συμπληρώματα να λάβετε υπερβολική δόση της βιταμίνης, προκαλώντας ποικίλα προβλήματα στον οργανισμό σας. Η κατάχρηση της βιταμίνης από τον οργανισμό (πάνω από 2.000 IU) προκαλεί τοξικότητα που «μεταφράζεται» σε συχνούς πονοκεφάλους, ανορεξία, συχνοουρία, εμετούς, κράμπες, διάρροιες και υπερασβεσταιμία.
Share it:

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΤΡΟΦΕΣ

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: