Πως συνδέεται η αύξηση βάρους με το άγχος - στρες

είμαστε αγχωμένοι,βρισκόμαστε πραγματικά σε κίνδυνο, αύξηση του σωματικού βάρους,επιβραδύνουν το μεταβολισμό

Άγχος και παχυσαρκία - πως επηρεάζει 

στρες και παχυσαρκία

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους το άγχος - στρες μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους. Ένας τρόπος έχει να κάνει με την κορτιζόλη, μια ορμόνη του στρες. Όταν είμαστε υπό πίεση, επηρεάζετε το σώμα μας απελευθερώνοντας διάφορες ορμόνες.

Είτε είμαστε αγχωμένοι λόγω των συνεχόμενων, τρελών απαιτήσεων της εργασίας μας είτε βρισκόμαστε πραγματικά σε κίνδυνο, το σώμα μας ανταποκρίνεται σαν να είμαστε έτοιμοι να πάθουμε κάποιο κακό και να πρέπει να παλέψουμε για τη ζωή μας. Για να απαντήσουμε σε αυτή την ανάγκη, βιώνουμε μια έκρηξη ενέργειας, μια αλλαγή στο μεταβολισμό και τη ροή του αίματος, καθώς και άλλες αλλαγές.

Αν παραμείνετε σε αυτή την κατάσταση για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω χρόνιου στρες, η υγεία μπαίνει σε κίνδυνο. Εκτός από μια σειρά άλλων κινδύνων, το χρόνιο στρες μπορεί επίσης να προκαλέσει την αύξηση του σωματικού βάρους – που είναι και ο λόγος για τον οποίο ορισμένα προϊόντα, όπως το Cortislim προωθούνται ως διατροφικά βοηθήματα.

Το χρόνιο στρες και η κορτιζόλη μπορεί να συμβάλουν στην αύξηση του σωματικού βάρους με τους ακόλουθους τρόπους:

άγχος αύξηση βάρους Μεταβολισμός – Αισθάνεστε σαν να είστε επιρρεπείς στο να προσθέσετε περισσότερο βάρος όταν είστε αγχωμένοι, ακόμη κι αν τρώτε το ίδιο ποσό φαγητού; Οι μεγάλες ποσότητες κορτιζόλης μπορεί να επιβραδύνουν το μεταβολισμό σας, προκαλώντας μεγαλύτερη αύξηση του σωματικού βάρους απ’ ότι συνήθως. Αυτό καθιστά επίσης τη δίαιτα πολύ πιο δύσκολη.

Λιγούρες: Αναζητάτε μια νόστιμη σαλάτα ή προτιμάτε να επισκεφτείτε ένα ζαχαροπλαστείο παίρνοντας μία λαχταριστή Δούκισσα; Τα άτομα που βιώνουν χρόνιο στρες τείνουν να ποθούν περισσότερα λιπαρά, αλμυρά και ζαχαρούχα τρόφιμα. Αυτό περιλαμβάνει γλυκά, επεξεργασμένα τρόφιμα και άλλα τα οποία δεν είναι τόσο καλά για σας. Αυτά τα τρόφιμα είναι συνήθως λιγότερο υγιεινά αυξάνοντας έτσι το σωματικό σας βάρος.

Σάκχαρο στο αίμα: Το παρατεταμένο στρες μπορεί να αλλάξει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, προκαλώντας εναλλαγές στη διάθεση, κούραση, και συνθήκες όπως η υπεργλυκαιμία. Το πολύ άγχος έχει ακόμη συνδεθεί με το μεταβολικό σύνδρομο, ένα σύμπλεγμα ανησυχιών για την υγεία που μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερα προβλήματα, όπως η καρδιακή προσβολή και ο διαβήτης.

Αποθήκευση λίπους: Η υπερβολική πίεση επηρεάζει ακόμα και πού έχουμε την τάση να αποθηκεύουμε το λίπος. Τα υψηλότερα επίπεδα στρες συνδέονται με υψηλότερα επίπεδα κοιλιακού λίπους.

Δυστυχώς, το κοιλιακό λίπος δεν είναι μόνο αισθητικά ανεπιθύμητο, αλλά είναι επίσης συνδεδεμένο με μεγαλύτερο κίνδυνο για την υγεία από ότι το λίπος που αποθηκεύεται σε άλλες περιοχές του σώματος.


Το στρες και η αύξηση βάρους είναι συνδεδεμένα με άλλους τρόπους:

Συναισθηματική κατανάλωση φαγητού – Τα αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης δεν μπορούν μόνο να σας κάνουν να λιγουρεύεστε ανθυγιεινά τρόφιμα, αλλά το πλεόνασμα νευρικής ενέργειας μπορεί συχνά να προκαλέσει την κατανάλωση περισσότερου φαγητού από ότι θα τρώγατε κανονικά. Πόσες φορές ανακατώσατε τα ντουλάπια της κουζίνας για ένα σνακ, ή αφηρημένα να μασάτε κάποιο πρόχειρο φαγητό όταν είστε αγχωμένοι, χωρίς όμως να είστε πραγματικά πεινασμένοι;

Πρόχειρο φαγητό φαστφουντάδικα (Fast food) – Οι ειδικοί πιστεύουν ότι ένας από τους μεγάλους λόγους που βλέπουμε περισσότερη παχυσαρκία στην κοινωνία αυτές τις μέρες είναι ότι οι άνθρωποι είναι τόσο αγχωμένοι και απασχολημένοι για να ετοιμάσουν υγιεινά γεύματα στο σπίτι, επιλέγοντας έτσι συχνά να παίρνουν γρήγορο φαγητό από το πλησιέστερο drive thru.

Κανένας χρόνος για άσκηση: Με όλες τις απαιτήσεις του καθημερινού σας προγράμματος, η άσκηση μπορεί να είναι ένα από τα τελευταία πράγματα στη λίστα σας. Αν ναι, δεν είστε μόνοι. Παρόλο που ο κόσμος ακολουθεί μια πιο καθιστική ζωή από ότι οι προηγούμενες γενιές, το μυαλό φαίνεται να είναι συνεχώς απασχολημένο με υποχρεώσεις και καθήκοντα που πρέπει να γίνουν. Δυστυχώς οι γρήγοροι ρυθμοί τις καθημερινότητας μας, μας αφήνουν εξαντλημένους στο τέλος της ημέρας, με αποτέλεσμα να παραμελείται η σωματική άσκηση.

Να ασκήστε προσέχοντας την διατροφή σας για μια καλύτερη ζωή και υγεία 

Πηγή: stress.about.com

Share it:

ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: