Φρουκτόζη ή Ζάχαρη;

Τι να προτιμήσω φρουκτόζη η ζάχαρη,η φρουκτόζη είναι πολύ πιο γλυκιά,μικρή επίδραση στο σάκχαρο,Να προτιμούμε τη φρουκτόζη
Τι να προτιμήσω φρουκτόζη ή ζάχαρη;
Πραγματικά, η φρουκτόζη είναι πολύ πιο γλυκιά. Άρα με λιγότερη ποσότητα έχουμε την ίδια γλυκύτητα.Το πιο σημαντικό, ωστόσο, είναι ότι έχει πολύ μικρή επίδραση στο σάκχαρο του αίματος.Η ζάχαρη προκαλεί πάνω από τρεις φορές μεγαλύτερη αύξηση σακχάρου στο αίμα.

Ποσότητα 
Γενικά, σας συνιστώ να αντικαθιστάτε τη ζάχαρη με φρουκτόζη ή με γλυκαντικά χωρίς θερμίδες. Όμως, η υπερβολική πρόσληψη φρουκτόζης μπορεί να ανεβάσει τα επίπεδα τριγλυκεριδίων  στο αίμα. Περιορίστε, λοιπόν, την κατανάλωση σακχάρων σε όλες τις μορφές τους συμπεριλαμβανομένης της φρουκτόζης. Ακόμη και τα φρούτα, δεν πρέπει να καταναλώνονται σε απεριόριστες ποσότητες. Μειώστε την πρόσληψη φρούτων με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως οι μπανάνες και τα μάνγκο. Μην καταναλώνετε πάνω από 2 μερίδες φρούτων την ημέρα, αλλά καταναλώστε άφοβα λαχανικά σε όλα τα γεύματα αν θέλετε.

Φρουκτόζη
Η φρουκτόζη είναι φυσικός μονοσακχαρίτης και περιέχεται σε μεγάλες ποσότητες στο μέλι, τα φρούτα και τα λαχανικά. Αξιολογείται ανεξάρτητα από την ινσουλίνη, διότι σε κανονικές ποσότητες αυξάνει ελάχιστα το σάκχαρο του αίματος και έτσι μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άτομα που είναι ευαίσθητα στη γλυκόζη(πάσχοντες από διαβήτη). Μελέτες έδειξαν πως η φρουκτόζη ίσως είναι καλός γλυκαντικός παράγοντας στην διαβητική δίαιτα καθώς μειώνει την μεταγευματική γλυκαιμία όταν αντικαθιστά την σουκρόζη ή το άμυλο. Ωστόσο χρειάζεται προσοχή στις ποσότητες. Κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων φρουκτόζης φαίνεται να αυξάνει την ολική και LDL χοληστερόλη. Η φρουκτόζη μεταβολίζεται στο ήπαρ σε γλυκόζη ή πιο συχνά σε κάποιο προϊόν του μεταβολισμού της γλυκόζης. Στο ήπαρ με την παρουσία του ένζυμου φρουκτοκινάση μετατρέπεται σε φωσφορική 1 φρουκτόζη, η οποία στη συνέχεια διασπάται σε γλυκεραλδεΰδη και διυδροξυ-ακετόνη, αυτές είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν από τους ιστούς σαν πηγή ενέργειας.  Η φρουκτόζη απορροφάται από το έντερο με πιο αργό ρυθμό από αυτό της γλυκόζης αλλά καταβολίζεται με γρηγορότερο ρυθμό. Η κατανάλωση φρουκτόζης σε λογικές ποσότητες είναι μη προβληματική για τους διαβητικούς τύπου Ι . Χρειάζεται πολύ λίγη ποσότητα ινσουλίνης για να μεταβολιστεί η φρουκτόζη - περίπου 5 φορές λιγότερη από ο,τι για τη γλυκόζη. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η φρουκτόζη δε μπορεί να αντιμετωπίσει την υπογλυκαιμία, απλά και μόνο επειδή δεν παρέχει γρήγορη άνοδο στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Οι διαβητικοί που συνήθως είναι υπέρβαροι θα πρέπει να περιορίσουν την πρόσληψη φρουκτόζης σε όχι παραπάνω από 30 γραμμάρια την ημέρα.

Από τον Dr. Lindberg


Να προτιμούμε τη φρουκτόζη αλλά πάντα με μέτρο 

Share it:

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Post A Comment: