Πρωτεϊνούχες Υδατανθρακούχες Και Λιπαρές Επιλογές

Πρωτεϊνούχες επιλογές: Κρέας, ψάρι, θαλασσινά, αβγό, όσπρια και γαλακτοκομικά. Υδατανθρακούχες επιλογές:
πρωτεΐνες
Πρωτεϊνούχες επιλογές:
Κρέας, ψάρι, θαλασσινά, αβγό, όσπρια και γαλακτοκομικά.

Υδατανθρακούχες επιλογές:
Φρούτα, λαχανικά, δημητριακά, ζυμαρικά, πατάτα, ρύζι, καλαμπόκι, ενώ σημαντική ποσότητα υδατανθράκων έχουν και τα γαλακτοκομικά.
Τα απλά σάκχαρα (φρουκτόζη, γλυκόζη) όπως βρίσκονται στη ζάχαρη, στο μέλι, στη μαρμελάδα προτιμούνται να προσφέρουν λιγότερο από 10% της συνολικής ενέργειας στο διαβητικό άτομο. Σημασία έχει η ποσότητα και η κατανομή τους, κι όχι ο τύπος (υψηλό ή χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη).

Παράγοντες που επηρεάζουν την γλυκαιμική απόκριση στις τροφές:
υδατάνθρακες
1) ποσότητα προσλαμβανόμενων υδατανθράκων
2) τύπος ζάχαρης (γλυκόζη, φρουκτόζη, σακχαρόζη, λακτόζη)
3) φύση του αμύλου (αμυλόζη, αμυλοπηκτίνη, άμυλο) π.χ ολικής άλεσης ή μη
4) μαγείρεμα προετοιμασία τροφής (βαθμός ζελατινοποίησης αμύλου, μέγεθος του μορίου)
5) δομή του τροφίμου (συνύπαρξη λίπους, τανίνες, άμυλο πρωτεΐνες, λίπος, τα οποία επιβραδύνουν την πέψη και απορρόφηση)

Λιπαρές επιλογές:
Σπορέλαια, ελαιόλαδο, μαργαρίνη, βούτυρο, σουσάμι, ταχίνι, ξηροί καρποί.
λίπη

Οι λιπαρές επιλογές δεν επηρεάζουν άμεσα το μεταγευματικό σάκχαρο, αλλά έμμεσα, διότι καθυστερούν την απορρόφηση του, με αποτέλεσμα να αυξάνεται μετά από ώρες αφού ληφθεί το γεύμα. Οι προτεινόμενες λιπαρές επιλογές είναι της φυτικής προέλευσης και τα ω3 (κυρίως στα λιπαρά ψάρια) και συστήνεται η αποφυγή των λιπαρών ζωικής προέλευσης, λόγω κορεσμένου λίπους και trans λιπαρών που επιβαρύνουν την υγεία. Άρα, η συνοδεία των δύο αυτών επιλογών με τις υδατανθρακούχες επιλογές, προσφέρει ομαλότερη αύξηση της μεταγευματικής γλυκόζης μετά από ένα γεύμα.

Share it:

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΛΙΠΗ

ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ

ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ

Post A Comment: