Ξηροί καρποί και σπόροι

Οι ξηροί καρποί και οι διάφοροι σπόροι όταν αναμειχθούν με ολοσίταρα συστατικά, μπορεί να προσφέρουν ένα γεύμα αξιόλογο
Ξηροί καρποί
Οι ξηροί καρποί και οι διάφοροι σπόροι όταν αναμειχθούν με ολοσίταρα συστατικά, μπορεί να προσφέρουν ένα γεύμα αξιόλογο σε πρωτεΐνη. Επίσης περιέχουν σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών παρόλο που είναι χαμηλά σε περιεκτικότητα υδατανθράκων (εκτός από τα κάστανα που είναι αυξημένα σε υδατάνθρακες).

Όλοι οι ξηροί καρποί και σπόροι είναι πλούσιοι σε ιχνοστοιχεία, ιδιαίτερα φώσφορο, κάλλιο, σίδηρο και ασβέστιο. Επίσης περιέχουν διαφορετικές ποσότητες Β βιταμινών και βιταμίνης Ε.

Με εξαίρεση τα κάστανα, οι ξηροί καρποί και σπόροι είναι πλούσιοι σε περιεκτικότητα λίπους. Μερικοί από αυτοί περιέχουν κυρίως πολυακόρεστα λίπη, ενώ άλλοι περιέχουν κυρίως μονοακόρεστα λίπη (που φαίνεται ότι έχουν άμεση επίδραση στην μείωση της ολικής χοληστερίνης του αίματος). Ακόμα, μερικά από αυτά περιέχουν κορεσμένα λίπη (π.χ. ινδοκάρυδο) που επιδρούν αρνητικά στην χοληστερίνη.

Γενικά, οι περισσότεροι από αυτοί είναι ψηλοί σε θερμίδες κατά αναλογία.

Όλοι οι ξηροί καρποί και σπόροι πρέπει να πωλούνται όταν είναι πλήρως ώριμοι και στο ζενίθ της διατροφικής τους αξίας. Όταν είναι καθαρισμένοι από τον εξωτερικό τους φλοιό/φύλλο μπορεί να αρχίσουν να καταστρέφονται, γι' αυτό και δεν πρέπει να αγοράζουμε και να τους φυλάγουμε για περισσότερο από ένα μήνα. Αυτές οι τροφές πρέπει να φυλάγονται σε δοχεία που κλείνουν αεροστεγώς σε δροσερό μέρος και να τους κόβουμε όταν τους χρειαζόμαστε.
Share it:

ΤΡΟΦΕΣ

Post A Comment: