Μύθοι και Αλήθειες διατροφής

Όλα όσα ανατρέπουν τις διατροφικές σας συνήθειες!
Μύθοι και Αλήθειες

Όλα όσα ανατρέπουν τις διατροφικές σας συνήθειες!

Τελικά είναι καλύτερα να τρώτε μαύρη σοκολάτα παρά βατόμουρα και αν πίνετε με το ζόρι δύο λίτρα νερό την ημέρα επειδή «κάνει καλό», απλώς το σπαταλάτε.

1. ΜΑΥΡΗ ΣΟΚΟΛΑΤΑ VS ΒΑΤΟΜΟΥΡΑ

Τα βατόμουρα είναι μια από τις βασικότερες πηγές αντιοξειδωτικών. Υπάρχει όμως μια τροφή υπεράνω υποψίας που βάζει κάτω ολόκληρη την οικογένεια -μούρα, φραγκοστάφυλα κ.ά. σε αντιοξειδωτική δράση: η μαύρη σοκολάτα. Τις ευεργετικές της ιδιότητες εκθειάζουν πλέον οι επιστήμονες, αποκαλύπτοντας ότι τελικά τα υπερεκτιμημένα μούρα υπερείχαν μόνο στο πούλημα... μούρης.

2. FULL FAT VS LOW FAT

Οι μπάρες δημητριακών, τα γιαουρτάκια και όλες αυτές οι επιλογές με «χαμηλά λιπαρά» που χώνετε στο συρτάρι και το ψυγειάκι του γραφείου για τις ώρες της λιγούρας, μπορεί να μην είναι τελικά τόσο αθώες - θερμιδικά μιλώντας - όσα υπόσχονται. Εκτός από το γεγονός ότι είναι συνήθως φορτωμένα με συνθετικά γλυκαντικά (βλέπε ασπαρτάμη) μπορεί στην τελική να έχουν τις ίδιες θερμίδες με την κανονική επιλογή η οποία είναι και πιο υγιεινή. Η νέα συμβουλή των διατροφολόγων είναι να τρώτε τα κανονικά full fat προϊόντα μειώνοντας τις ποσότητες.

3. ΤΟ ΑΒΓΟ ΕΙΝΑΙ ΑΘΩΟ

Μια από τις πιο παρεξηγημένες τροφές είναι τα αβγό. Κι ενώ τόσα χρόνια οι επιστήμονες μας έλεγαν να τα αποφεύγουμε για να προστατεύσουμε την καρδιά και τη σιλουέτα μας, τώρα σκύβουν το κεφάλι και παραδέχονται ότι αν τρώτε αβγά, ο οργανισμός σας απλώς θα μειώσει την ποσότητα χοληστερόλης που παράγει για να εξισορροπήσει τα πράγματα από μόνος του. Ένα βραστό αβγό έχει μόνο 75 θερμίδες και είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης D και Β-1 2. Άρα από σήμερα, τι κάνουμε; Το τρώμε.

4. ΚΑΦΕΣ, ΑΥΤΟΣ Ο ΑΓΝΩΣΤΟΣ

Άκου τώρα να δεις τι γίνεται. Ένας κανονικός καφές φίλτρου περιέχει 90mg καφεΐνης, ενώ ένας ντεκαφεϊνέ μόνο 5mg. Ο πρώτος υποτίθεται ότι σου δίνει ενέργεια και σε κρατά ξύπνιο, ενώ ο δεύτερος δεν επηρεάζει καθόλου τα επίπεδα ενέργειάς σου. Αμ δε. Ο ντεκαφεϊνέ λειτουργεί σαν υπνωτικό στον οργανισμό... Σύμφωνα με καινούριες έρευνες, οποιαδήποτε ποσότητα καφεΐνης, είναι κάτω από 10mg όχι μόνο δεν σε ξυπνά, αλλά σε κοιμίζει. Οπόταν αν νομίζεις ότι με τους ντεκαφεϊνέ που πίνεις κάθε μέρα απολαμβάνεις καφέ χωρίς «συνέπειες» ξανασκέψου το.

5. ΠΟΛΥ ΝΕΡΟ ΓΙΑ ΤΟ ΤΙΠΟΤΑ

Ο μύθος λέει ότι πρέπει να πίνουμε περισσότερα από οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα... Οι περισσότεροι μετά βίας κατεβάζουμε τα τρία. Η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Σύμφωνα με καινούρια επιστημονικά στοιχεία, η υπερκατανάλωση νερού δεν θα «καθαρίσει» ούτε θα γυαλίσει την επιδερμίδα σας και θα σας βοηθήσει να χάσετε κιλά και σίγουρα δεν σας αποτοξινώνει. Η δίψα του ανθρώπου είναι ο καλύτερος σύμβουλος για το πόσο νερό πρέπει να πίνει, ο οργανισμός ξέρει μια χαρά να διώχνει τις τοξίνες μόνος του και αν τα κιλά έφευγαν με το νερό -έλα τώρα!- όλοι θα ήμασταν αδύνατοι κι ευτυχισμένοι, δεν νομίζετε; Σύμφωνα με τους γιατρούς, ο καλύτερος τρόπος να τσεκάρετε αν πίνεις αρκετό νερό είναι το χρώμα των ούρων. Πρέπει να είναι πολύ ανοιχτόχρωμο κίτρινο και όχι σκούρο προς πορτοκαλί.

6. ΚΟΚΚΙΝΟ Ή ΛΕΥΚΟ (ΚΡΕΑΣ);

Όλοι οι διατροφολόγοι εισηγούνται να αποφεύγουμε τα κόκκινα κρέατα, αντικαθιστώντας τα με τα άσπρα -κοτόπουλο, κουνέλι, γαλοπούλα. Σήμερα όμως έρχονται να επανορθώσουν και να καθαρίσουν το όνομα του βοδιού και του αρνιού, λέγοντας ότι ένα ψαχνό κομμάτι κόκκινου κρέατος είναι μια χαρά από διαιτολογικής απόψεως, αφού περιέχει λίγο πολύ τις ίδιες θερμίδες. Για παράδειγμα ένα sirloin steak περιέχει 5g λίπος στα lOOg, ενώ το κοτόπουλο έχει 9g λίπος στα 1 00g. Το πρόβλημα -σε κάθε περίπτωση - είναι το ορατό λίπος, το οποίο πρέπει να αφαιρείται σχολαστικά πριν το μαγείρεμα οποιουδήποτε κρεατικού, ανεξαρτήτου... απόχρωσης.

7. ΚΡΑΣΙ VS ΜΕΤΑΛΛΙΚΟ ΝΕΡΟ

Οι γυναίκες που πίνουν κρασί - με μέτρο εννοείται - είναι λιγότερο πιθανό να βάλουν κιλά σε σχέση μ' αυτές που πίνουν μεταλλικό νερό. Το είπαν και αυτό οι επιστήμονες. Σημειώστε επίσης ότι οι γυναίκες που πίνουν έχουν μικρότερο ρίσκο να γίνουν παχύσαρκες από αυτές που δεν πίνουν καθόλου αλκοόλ.
Η έρευνα δείχνει ότι μία θερμίδα αλκοόλ έχει μικρότερη επίδραση στο βάρος από μία θερμίδα που προέρχεται από άλλα φαγητά. Η καλύτερη επιλογή όταν μιλάμε για αλκοόλ είναι φυσικά το κρασί, γιατί είναι πιο υγιεινό και λιγότερο παχυντικό απ' όλα. Εδώ που τα λέμε, είναι επίσης πολύ πιο chic.

8. ΦΡΟΥΤΑ: ΚΙ ΟΜΩΣ ΠΑΧΑΙΝΟΥΝ

Δεν μιλάμε για τρία φρούτα την ημέρα βέβαια... Μιλάμε για εκείνες τις νύχτες που παίρνουμε την κούπα με τα κεράσια και καθόμαστε στην τηλεόραση και την αποτελειώνουμε πριν τελειώσουν οι ειδήσεις. Σημειώστε ότι πέντε φράουλες ισοδυναμούν με ένα κουταλάκι ζάχαρη σε θερμίδες, ένα γκρέιπφρουτ με 1,5 κουταλάκι κι ένα αχλάδι με δύο κουταλάκια ζάχαρη. Αν πάμε στα σταφύλια, σημείωσε ότι 500 γραμμάρια ισούνται με οκτώ κουταλιές ζάχαρη! Το μήνυμα αυτής της λίστας (ας μην σας την αραδιάσουμε ολόκληρη, πιάσατε το νόημα) είναι ότι τρώμε μεν φρούτα, αλλά με ρέγουλα και αυτοσυγκράτηση.
Και σίγουρα είναι καλύτερα να το παρακάνετε με τα φρούτα παρά π.χ. με τα μιλφέιγ και τα φιστίκια Αιγίνης.
Αλεξία Ποταμίτου - Κλινική διαιτολόγος - διατροφολόγος
Share it:

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ-ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Post A Comment: