Θρεπτικές ουσίες

Ένας υγιής οργανισμός πρέπει να παίρνει 50% από υδατάνθρακες, το 20% από πρωτεΐνες και 30% από λίπος.
Θρεπτικές ουσίες
Ένας υγιής οργανισμός πρέπει να παίρνει 50% από υδατάνθρακες, το 20% από πρωτεΐνες και 30% από λίπος.

Η Σημασία των Υδατανθράκων στη Διατροφή

  1. Αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας στον οργανισμό. Ένα γραμμάριο υδατάνθρακα αποδίδει τέσσερις θερμίδες.
  2. Έχουν πρωτεϊνο - προστατευτική επίδραση.
  3. Έχουν άμεση σχέση με τον μεταβολισμό των λιπών.
  4. Το κεντρικό νευρικό μας σύστημα για να λειτουργήσει σωστά και να δώσει τα σωστά μηνύματα, χρησιμοποιεί ως κύρια πηγή ενέργειας την γλυκόζη.

Πρόκειται για μια ομάδα από σύνθετες ουσίες, οι οποίες περιλαμβάνουν τα άμυλα και τις ζάχαρες (γλυκόζη - χυμοί φρούτων, φρουκτόζη, μέλι, λακτόζη, ζαχαρόζη).

Υδατάνθρακες περιέχουν κυρίως τα χορταρικά, τα φρούτα, τα δημητριακά, τα όσπρια, το ρύζι, οι πατάτες. Το ψωμί, τα όσπρια, το ρύζι, οι πατάτες είναι σύνθετοι υδατάνθρακες, έτσι μας κάνουν να νιώθουμε περισσότερη ώρα χορτάτοι και να τρώμε λιγότερο, ενώ η ζάχαρη είναι απλός υδατάνθρακας. Τρώγοντας, λοιπόν, πάντα στην σωστή ποσότητα υδατανθράκων, έχουμε ισορροπία στην γλυκόζη του αίματος και συνάμα νιώθουμε μια ευφορία.

Πρωτεΐνες

Σημαντική ομάδα για την καλή λειτουργία του οργανισμού.
  1. Βοηθούν στην ανάπλαση των ιστών και την αντικατάσταση των φθαρμένων
  2. Βοηθούν στην γρήγορη επούλωση των πληγών
  3. Αυξάνουν την αντίσταση του οργανισμού ενάντια στις ασθένειες.
  4. Αποδίδουν τέσσερις θερμίδες ανά γραμμάριο πρωτεΐνης

Τις βρίσκουμε στο κρέας, τα πουλερικά, το ψάρι, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, σε τρόφιμα φυτικής προελεύσεως, όπως όσπρια, σόγια, πουργούρι, αρακάς.

Η συνολική ποσότητα, που πρέπει να λαμβάνεται είναι 20% της ημερήσιας μας θερμιδικής πρόσληψης. Τα παιδιά 1-3 χρόνων έχουν αυξημένες ανάγκες σε πρωτεΐνη, που είναι 1,8γρ. ανά κιλό σωματικού βάρους. Για τη συντήρηση ενός άνδρα 70 kg απαιτούνται κάθε μέρα 56 γρ. πρωτεΐνης, ενώ για την συντήρηση μιας γυναίκας 58 kg απαιτούνται 46 γρ. Γενικά, ποσότητα 0.8 gr πρωτεΐνης ανά κιλό βάρους σώματος ημερησίως είναι αρκετή σε φυσιολογικές καταστάσεις.

Λίπη

Αποτελούν την τρίτη βασική ομάδα θρεπτικών συστατικών. Ίσως το πιο πολυσυζητημένο συστατικό στην διατροφή μας. Πρέπει να λαμβάνουμε το 30% από λίπη. Ένα γραμμάριο μας δίνει 9 θερμίδες.

Τα λίπη χωρίζονται σε κορεσμένα (κρέας), το βούτυρο, το πλήρες γάλα, το μοσχάρι, το δέρμα κοτόπουλου, το φοινικέλαιο, καρύδα, σε μονοακόρεστα, στο ελαιόλαδο και το φυστικέλαιο και στα πολυακόρεστα, τα οποία περιέχονται στο ηλιέλαιο, το σογιέλαιο, τις μαργαρίνες και φυτικά λάδια.
  1. Αποτελούν την κύρια πηγή ενέργειας στον οργανισμό. Ένα γραμμάριο αποδίδει εννέα θερμίδες.
  2. Αποτελούν αποθήκες ενέργειας του οργανισμού
  3. Συμβάλλουν στην σταθερή διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος
  4. Απορροφούν και μεταφέρουν τις λιποδιαλυτές βιταμίνες του σώματος, όπως την Α, την D, την Ε και την Κ.
  5. Παρατείνουν το αίσθημα κορεσμού 
  6. Προσθέτουν γεύση και νοστιμιά στην διατροφή μας
Δείτε για τις βιταμίνες εδώ: βιταμίνες και για τα ιχνοστοιχεία εδώ: ιχνοστοιχεία
Share it:

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Post A Comment: