Ανακούφιση από το πόνο στη πλάτη και μέση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

πόνος πλάτης εγκυμοσύνη
Ο πόνος στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι κοινό - και δεν είναι περίεργο. Κερδίζετε βάρος, το κέντρο βάρους σας αλλάζει και οι ορμόνες σας χαλαρώνουν τους συνδέσμους της λεκάνη σας. Συχνά, ωστόσο, μπορείτε να αποτρέψετε ή να ανακουφίσετε τον πόνο στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Λάβετε υπόψη αυτούς τους επτά τρόπους για να ανακουφίσετε τον πόνο στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης - από την καλή στάση του σώματος και τη σωματική δραστηριότητα μέχρι και εναλλακτικές θεραπείες.


1. Βεβαιωθείτε ότι έχετε καλή στάση σώματος

Καθώς το μωρό σας μεγαλώνει, το κέντρο βάρους σας μετατοπίζεται προς τα εμπρός. Για να αποφύγετε την πτώση προς τα εμπρός, μπορεί να αντισταθμιστείτε κλίνοντας προς τα πίσω - το οποίο μπορεί να ασκήσει πίεση στους μύες στο κάτω μέρος της πλάτης σας και να συμβάλει στον πόνο της πλάτης κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Λάβετε υπόψη αυτές τις αρχές της καλής στάσης του σώματος:
  • Σταθείτε ευθεία.
  • Κρατήστε το στήθος σας ψηλά.
  • Κρατήστε τους ώμους σας χαλαρούς προς τα πίσω.
  • Μην κλειδώνετε τα γόνατά σας.
Όταν στέκεστε, χρησιμοποιήστε μια πλατιά στάση για καλύτερη υποστήριξη. Αν πρέπει να στέκεστε για μεγάλο χρονικό διάστημα, τοποθετήστε το ένα πόδι πάνω σε ένα χαμηλό σκαμνί - και κάντε τακτικά διαλείμματα.

Η καλή στάση σημαίνει επίσης να κάθεστε προσεκτικά. Επιλέξτε μια καρέκλα που να υποστηρίζει την πλάτη σας, ή τοποθετήστε ένα μικρό μαξιλάρι πίσω στο κάτω μέρος της πλάτης σας και στηρίξτε τα πόδια σας σε ένα χαμηλό σκαμνί.


2. Προμηθευτείτε τον κατάλληλο εξοπλισμό

Φορέστε παπούτσια με χαμηλά τακούνια – όχι επίπεδα - και με καλή υποστήριξη καμάρας.
Μπορείτε επίσης να φορέσετε μια ζώνη στήριξης. Αν και η έρευνα για την αποτελεσματικότητα των ζωνών υποστήριξης είναι περιορισμένη, μερικές γυναίκες βρίσκουν την πρόσθετη αυτή ενίσχυση χρήσιμη.


3. Σηκώστε τα αντικείμενα σωστά

Όταν σηκώνετε ένα αντικείμενο, χαμηλώστε κάτω σε στάση ημικαθίσματος και σηκώστε με τα πόδια σας. Μη λυγίζετε τη μέση σας και μην σηκώνετε το βάρος με την πλάτη σας. Είναι επίσης σημαντικό να γνωρίζετε τα όριά σας. Ζητήστε βοήθεια όταν τη χρειάζεστε.


4. Κοιμηθείτε στο πλευρό σας

Κοιμηθείτε στο πλάι, όχι πάνω στην πλάτη σας. Κρατήστε το ένα ή και τα δύο γόνατα λυγισμένα. Χρησιμοποιήστε ένα μαξιλάρι υποστήριξης μεταξύ των λυγισμένων γονάτων σας, κάτω από την κοιλιά σας και πίσω από την πλάτη σας.


5. Δοκιμάστε ζέστη, κρύο ή μασάζ

Χρησιμοποιήστε ένα θερμαινόμενο μαξιλάρι για την εφαρμογή θερμότητας στην πλάτη σας, ή δοκιμάστε παγοκύστες. Το τρίψιμο της πλάτης σας μπορεί επίσης να βοηθήσει.


6. Συμπεριλάβετε τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινή σας ρουτίνα

Η τακτική σωματική δραστηριότητα μπορεί να κρατήσει την πλάτη σας δυνατή και μπορεί στην πραγματικότητα να ανακουφίσει τον πόνο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Με το ΟΚ του γιατρού σας, προσπαθήστε μερικές ήπιες δραστηριότητες - όπως το περπάτημα ή την άσκηση στο νερό.

Μπορεί επίσης να κάνετε διατάσεις για το κάτω μέρος της πλάτης σας. Ξεκουράστε τα χέρια και τα γόνατά σας με το κεφάλι σας στην ίδια ευθεία με την πλάτη σας. Τραβήξτε το στομάχι σας προς τα μέσα, κυρτώνοντας ελαφρώς την πλάτη σας. Κρατήστε την στάση για μερικά δευτερόλεπτα, στη συνέχεια χαλαρώστε το στομάχι και την πλάτη σας - κρατώντας την πλάτη σας όσο το δυνατόν πιο επίπεδη. Σταδιακά εκτελέστε έως αι 10 επαναλήψεις. Ρωτήστε επίσης τον γιατρό σας για άλλες ασκήσεις διατάσεων.


7. Εξετάστε εναλλακτικές θεραπείες

Έρευνα δείχνει ότι ο βελονισμός μπορεί να βοηθήσει και να ανακουφίσει τον πόνο στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Η χειροπρακτική θεραπεία επίσης φαίνεται να παρέχει ανακούφιση για μερικές γυναίκες. Εάν σκέφτεστε να κάνετε μια εναλλακτική θεραπεία, συζητήστε τις επιλογές με τον γιατρό σας.


Καταλάβετε πότε θα πρέπει να συμβουλευτείτε το γιατρό σας

Εάν έχετε σοβαρό πόνο στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ή πόνο στην πλάτη που διαρκεί περισσότερο από δύο εβδομάδες, μιλήστε με το γιατρό σας. Αυτός ή αυτή μπορεί να σας προτείνει φάρμακα, όπως η ακεταμινοφαίνη (Tylenol, κ.α.) ή άλλες θεραπείες.

Λάβετε υπόψη ότι ο πόνος στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να είναι ένα σημάδι πρόωρου τοκετού. Επίσης, ο πόνος στην πλάτη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης που συνοδεύεται από κολπική αιμορραγία, πυρετό ή κάψιμο κατά την ούρηση μπορεί να είναι ένα σημάδι ενός υποκείμενου προβλήματος που χρειάζεται άμεση προσοχή. Εάν ανησυχείτε για τον πόνο στην πλάτη σας, επικοινωνήστε με το γιατρό σας αμέσως.
Share it:

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: