Μέτρα πρόληψης των πτώσεων για τους ηλικιωμένους

ηλικιωμένοι πτωσεις
Οι πτώσεις και οι τραυματισμοί που προκύπτουν είναι επικίνδυνοι, ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους. Ο αριθμός των ηλικιωμένων, που κινδυνεύουν από πτώσεις, είναι πολύ μεγαλύτερος σήμερα απ’ ό,τι παλαιότερα, λόγω της αύξησης του προσδόκιμου επιβίωσης. Η εκπαίδευση όλων για την πρόληψη των πτώσεων μειώνει δραστικά τους θανάτους και τις αναπηρίες, που προκαλούν σι πτώσεις στους ηλικιωμένους και άλλους.

Εισηγήσεις για την πρόληψη των πτώσεων στο σπίτι:
  1. Αποφυγή ολισθηρών πατωμάτων και χαλιών.
  2. Καλός φωτισμός, ιδιαίτερα εκεί όπου οι πτώσεις είναι συχνότερες, όπως στα κλιμακοστάσια. Μέριμνα για καλό νυχτερινό φωτισμό, όταν ο ηλικιωμένος χρειαστεί να σηκωθεί από το κρεβάτι, για να πάει στο αποχωρητήριο, στην κουζίνα ή κάπου αλλού.
  3. Στις σκάλες το δάπεδο πρέπει να είναι αντιολισθητικό και να υπάρχουν προστατευτικά, στηρικτικά κιγκλιδώματα.
  4. Τοποθέτηση χερουλιών στα μπάνια, στις ντουζιέρες, για να βρίσκουν στήριξη οι ηλικιωμένοι, όταν πλένονται ή λούζονται. Να τοποθετούνται ειδικά αντιολισθητικά υλικά στο δάπεδο και να υπάρχουν καθίσματα. Οι ηλικιωμένοι, εάν είναι δυνατόν, να μην κάνουν ντους, όταν δεν υπάρχει άλλος στο σπίτι, που να μεριμνεί για την ασφάλειά τους.
  5. Αποφυγή του περπατήματος με κάλτσες, αλλά χρήση αντιολισθητικών παντοφλών.
  6. Τα έπιπλα δεν πρέπει να είναι ελαφριά. Προτιμότερο να είναι βαριά, ώστε, όταν χρειαστεί ο ηλικιωμένος να αρπάξει από κάπου, για στήριξη σε περίπτωση πτώσης, αυτά να μη μετακινούνται ή να γλιστρούν επιδεινώνοντας το πρόβλημα.
  7. Εάν είναι δυνατό να υπάρχει κάποιο σύστημα συναγερμού ή κινητού τηλεφώνου. Ο ηλικιωμένος θα μπορεί έτσι εύκολα, όταν χρειαστεί να καλέσει βοήθεια.
  8. Η τακτική σωματική άσκηση, ανάλογα με την κατάσταση του κάθε ηλικιωμένου και τις συστάσεις του γιατρού του, συμβάλλει στη βελτίωση της μυϊκής δύναμης και της ισορροπίας του.
Share it:

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: