Η πρόληψη της νόσου Αλτσχάιμερ

πρόληψη της νόσου Αλτσχάιμερ
Δεν είμαστε άοπλοι εναντίον της νόσου Αλτσχάιμερ. Υπάρχουν προληπτικά μέτρα, που πιθανόν μπορούν να προλαμβάνουν και να καθυστερούν την έναρξη ή την επιδείνωση της πάθησης. Εσείς γνωρίζετε τα μέτρα αυτά;

1. Η διατροφή: Η ορθή διατροφή εφοδιάζει με προστατευτικά στοιχεία τον εγκέφαλό μας.

α) Η διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά βοηθά στην εξουδετέρωση των βλαβερών ριζών οξυγόνου, που βλάπτουν τον εγκέφαλο. Οι βιταμίνες C και Ε είναι ισχυρά φυσικά αντιοξειδωτικά, που υπάρχουν σε πολλά φρούτα, λαχανικά και άλλα τρόφιμα. Η ανθυγιεινή διατροφή, πλούσια σε κορεσμένα λίπη ζωικής προέλευσης ή τρανς λίπη, αυξάνει τις ρίζες οξυγόνου στον εγκέφαλο και τον βλάπτει.

β) Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, το αβοκάντο και το λάδι λιναρόσπορου, που είναι πλούσια σε φυτικά λίπη, και τα ψάρια (πλούσια σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα) προσφέρουν ασπίδα προστασίας στον εγκέφαλο.

γ) Προτιμάτε πρωτεΐνες από πηγές με χαμηλή περιεκτικότητα λιπών ζωικής προέλευσης, όπως κοτόπουλο, γαλοπούλα, ψάρια και σόγια. Επιλέγετε σύνθετους υδατάνθρακες αντι απλούς (γλυκόζη), τρώγοντας περισσότερα όσπρια, φρέσκα λαχανικά, φρούτα και δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια. Τα βατόμουρα, το σπανάκι και τα θαλασσινά φύκια έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές δράσεις, εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες και βοηθούν εναντίον της νόσου Αλτσχάιμερ.

2. Ο διαβήτης, η πίεση και η χοληστερόλη: Ο έλεγχος και η σωστή ρύθμιση του ζαχαρώδη διαβήτη, της υπέρτασης και της χοληστερόλης είναι βασικά στοιχεία προστασίας του εγκεφάλου.

3. Το βάρος σώματος και η άσκηση: Η τακτική σωματική άσκηση και η διατήρηση κανονικού βάρους απαιτούνται για την υγεία του εγκεφάλου.

4. Η δραστηριοποίηση του εγκεφάλου: Οι κοινωνικές σχέσεις, οι φιλίες και οι πνευματικές δραστηριότητες αποτελούν λίπασμα και προστασία του εγκεφάλου.

5. Οι καταπονήσεις και καταχρήσεις: Το κάπνισμα, τα ναρκωτικά και ο αλκοολισμός βλάπτουν, κάποτε ανεπανόρθωτα, τον εγκέφαλο.
Share it:

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: