Η πρόληψη της οστεοπόρωσης (Για να έχετε δυνατά κόκκαλα και μυς)

πρόληψη της οστεοπόρωσης
Η οστεοπόρωση είναι ύπουλη ασθένεια, που εξελίσσεσαι αθόρυβα. Η διάγνωση γίνεται συνήθως, όταν προκαλείται κάταγμα για κάποιο λόγο, όπως πτώση, στραμπούληγμα ή κτύπημα.

Η οστεοπόρωση είναι σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας:
  • Προσβάλλει 1 στις κάθε 3 γυναίκες και 1 στους κάθε 12 άντρες. Επηρεάζει 50% των γυναικών άνω των 45 ετών και 90% των άνω των 75 ετών.
  • Το οικονομικό κόστος που προκαλεί η νόσος είναι τεράστιο. Αποτελεί μια σοβαρή απειλή για τη ζωή των ασθενών, ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους.
  • Ο σκελετός χάνει ασβέστιο, η οστική πυκνότητα μειώνεται, τα κόκκαλα γίνονται λεπτά, αδύνατα και αυξάνεται ο κίνδυνος καταγμάτων. Τα κατάγματα συμβαίνουν συχνά στους καρπούς, στη σπονδυλική στήλη, στις αρθρώσεις των γοφών (ισχίων) και στη λεκάνη.

Μέτρα πρόληψης της οστεοπόρωσης

  1. Διατροφή πλούσια σε ασβέστιο: Στις καλές διατροφικές πηγές ασβεστίου περιλαμβάνονται τα γαλακτοκομικά φτωχά σε λιπαρά (γιαούρτι, γάλα, τυρί), τα εμπλουτισμένα σε ασβέστιο τρόφιμα (χυμός πορτοκαλιού, δημητριακά, ψωμιά), τα φυλλώδη λαχανικά με χρώμα πράσινο σκούρο (σπανάκι, μπρόκολο), οι σαρδέλες και σολομός με κόκκαλα και τα αμύγδαλα. Ο γιατρός δυνατόν να συστήσει συμπληρώματα ασβεστίου με βιταμίνη D ή φάρμακα καταπολέμησης της οστεοπόρωσης.
  2. Βιταμίνη D: Η έκθεση στον ήλιο χρειάζεται για τη σύνθεση βιταμίνης D από τον οργανισμό μας. Η βιταμίνη D βοηθά το έντερο να απορροφά ασβέστιο και ενδυναμώνει τα οστά. Στα τρόφιμα που μας την προσφέρουν περιλαμβάνονται τα ψαρικά, το συκώτι, ο κρόκος αυγού και τα γαλακτοκομικά.
  3. Τρόπος ζωής: Τακτική σωματική άσκηση με περπάτημα, ποδηλασία, τρέξιμο, ανεβοκατέβασμα σκαλιών, άρση βαρών, χορός, τένις ή άλλα σπορ. Αποφυγή καπνίσματος και υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.
Η πρόληψη της οστεοπόρωσης πρέπει να αρχίζει από την παιδική ηλικία και να συνεχίζεται για όλη τη ζωή. Οι καταστάσεις, που ευνοούν την ανάπτυξη της οστεοπόρωσης, αρχίζουν από την παιδική ηλικία.

Δείτε ακόμα: τι είναι οστεοπόρωση
Share it:

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: