Responsive Ad Slot

Πως να διώξετε την υψηλή πίεση

Σάββατο, 16 Αυγούστου 2014

/ by Παναγιώτης Κουρσάρης
υψηλή πίεση
Για την πρόληψη της ψηλής πίεσης, τα μέτρα προσαρμογής του τρόπου ζωής έχουν πρωταρχικό ρόλο. Είναι επίσης τα πρώτα μέτρα, που συστήνονται σε ασθενείς με υπέρταση:
  1. Μείωση πρόσληψης αλατιού από τη διατροφή: Στη διατροφή μας υπάρχει συνήθως πολύ αλάτι. Οι ανάγκες μας σε αλάτι είναι λιγότερες από την ποσότητα, που υπάρχει σε 1 κουταλάκι του γλυκού κάθε μέρα. Δυστυχώς καταναλώνουμε πολύ περισσότερο. Επιβάλλεται να επιλέγουμε τρόφιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε αλάτι.
  2. Αποφυγή του καπνίσματος: Η νικοτίνη ενός τσιγάρου αρκεί, για να ψηλώνει την πίεση. Η αποφυγή του καπνίσματος βοηθά στη διατήρηση κανονικής πίεσης και μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο και καρδιαγγειακές παθήσεις.
  3. Διατήρηση κανονικού βάρους σώματος: Όσο πιο υπέρβαρος ή παχύσαρκος είναι κάποιος, τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος να παρουσιάσει υπέρταση. Η καθημερινή σωματική άσκηση για 30 λεπτά και ο έλεγχος πρόσληψης των θερμίδων βοηθούν για τη διατήρηση κανονικού βάρους σώματος.
  4. Φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά φτωχά σε λίπη: Τα φρούτα και τα λαχανικά προσφέρουν πολύτιμα φυτοχημικά, που συμβάλλουν στη διατήρηση κανονικής πίεσης. Συστήνονται τουλάχιστον 5 μερίδες φρούτων και λαχανικών κάθε μέρα (1 μερίδα=80 γραμμάρια). Επίσης να περιορίζονται τα λίπη ζωικής προέλευσης.
  5. Περιορισμός του αλκοόλ: Το αλκοόλ μπορεί να αυξάνει την πίεση, εκτός εάν η ποσότητα που καταναλώνεται είναι χαμηλή. Οι γυναίκες δεν πρέπει να πίνουν περισσότερο από ένα ποτήρι μπίρας (354 ml) ή ένα ποτήρι κρασί (147 ml) ή ένα μικρό ποτήρι ουίσκι (44 ml) κάθε μέρα. Στους άνδρες οι ποσότητες αυτές μπορεί να διπλασιαστούν.
  6. Σωματική άσκηση: Ο στόχος είναι 30 λεπτά σωματικής άσκησης καθημερινά. Για άτομα με καθιστική ζωή χρειάζεται μια σταδιακή έναρξη της άσκησης. Ο γιατρός πρέπει να συμβουλεύει για την άσκηση, ανάλογα με την κάθε περίπτωση.
  7. Το στρες: Το στρες ψηλώνει παροδικά την πίεση. Μερικοί άνθρωποι, λόγω του στρες που νιώθουν, όταν επισκέπτονται γιατρό, παρουσιάζουν παροδικές αυξήσεις της πίεσής τους. Δείτε τεχνικές που: βοηθούν στον έλεγχο του στρες.
© all rights reserved