Λάδι Καρύδας: Το καλύτερο λίπος που έχετε δοκιμάσει ποτέ

Λάδι Καρύδας
Ψάχνετε για μια αναμφισβήτητα υγιή πηγή λίπους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για όλους τους τύπους μαγειρέματος και ψησίματος; Η απάντηση είναι το λάδι καρύδας, που βοηθά στην ενίσχυση του μεταβολισμού και στην καύση λίπους.

Για παράδειγμα, πολλοί θα απορρίψουν το λάδι καρύδας λέγοντας ότι περιέχει κορεσμένο λίπος. Αυτό είναι μία από τις μεγαλύτερες διατροφικές παρανοήσεις όλων των εποχών.

Ήρθε η ώρα να ξεκαθαρίσει αυτή η παράνοια μια και καλή! Το λίπος στο λάδι καρύδας είναι ένα από τα ποιο υγιεινά λιπαρά στον κόσμο. Έχει την ικανότητα να βοηθά στην καύση λίπους σε άτομα που επιθυμούν να χάσουν βάρος και είναι μια φανταστική πηγή ενέργειας για τους σκληροπυρηνικούς αθλητές.

Μην φοβάστε την καρύδα. Ανοίξτε το μυαλό σας στους θησαυρούς που περιέχει!


ΤΟ ΛΑΔΙ ΚΑΡΥΔΑΣ, ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ 

Μια φορά κι έναν καιρό, το λάδι καρύδας ήταν το απόλυτο «κακό λίπος» και ήταν γνωστό για την χρήση του στα ποπ-κορν του σινεμά γεμάτα με τρανς λιπαρά και σε άλλα επεξεργασμένα πρόχειρα τρόφιμα. Είναι λοιπόν είναι αυτό το είδος του λαδιού καρύδας υγιές; Σίγουρα όχι! Εδώ είναι η διαφορά.


ΕΞΕΥΓΕΝΙΣΜΕΝΟ ΛΑΔΙ ΚΑΡΥΔΑΣ

  • Εκχυλίζεται χρησιμοποιώντας εξάνιο ή άλλους διαλύτες 
  • Είνα εξευγενισμένο, λευκασμένο, αποσμημένο και αναμειγνύεται με συντηρητικά 
  • Είναι υδρογονωμένο, μειώνοντας την υγιή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά και δημιουργώντας ανθυγιεινά τρανς λιπαρά 
  • Συνδέεται με τη στεφανιαία νόσο και τα αυξημένα επίπεδα της «κακής χοληστερόλης»

ΕΞΤΡΑ ΠΑΡΘΕΝΟ ΛΑΔΙ ΚΑΡΥΔΑΣ

  • Είναι επεξεργασμένο με τρόπους που διατηρούν την υγιή περιεκτικότητα λίπους
  • Συνδέεται σε μελέτες για την απώλεια λίπους και τη βελτίωση των δεικτών της στεφανιαίας νόσου
  • Αντέχει στην οξείδωση και αλλοίωση
  • Έχει ένα ελαφρύ, ευχάριστο άρωμα καρύδας
Το μόνο λάδι καρύδας που αξίζει το χρόνο και τα χρήματά σας είναι το έξτρα παρθένο λάδι καρύδας, το οποίο πωλείται είτε ως συμπλήρωμα ή για το μαγείρεμα ως λευκή ή υπόλευκη εύθρυπτη πάστα.

Η ΜΑΓΕΙΑ ΤΩΝ MCTs 

Πολλοί φαίνεται να μιλάνε για τα υγιή λίπη αυτές τις μέρες, και αυτό είναι πολύ θετικό. Αλλά με αυτή την ριζική αλλαγή που λαμβάνει χώρα, είναι ακόμα εύκολο να σκεφτεί κανείς ότι όλα τα λίπη εμπίπτουν στις ίδιες παλιές κατηγορίες «καλά» και «κακά». Στην πραγματικότητα, υπάρχουν καλά λιπαρά και υπάρχουν και εξαιρετικά λιπαρά. Το κορεσμένο λίπος του λαδιού καρύδας δεν είναι μόνο υγιές, είναι μοναδικό και είναι πολύ πιο άξιο για την ετικέτα που του δόθηκε ως «υπερτροφή» από ότι πολλά από τα άλλα τρόφιμα που πήραν αυτή την ονομασία.

Τα «αποδεικτικά στοιχεία» κατά του κορεσμένου λίπους έχουν δημιουργήσει σάλο. Αρκετές μεγάλες εφημερίδες που δημοσιεύτηκαν τα τελευταία χρόνια κατηγόρησαν πλήρως το κορεσμένο λίπος ως ένοχο των καρδιακών παθήσεων. Και ακόμη και πριν από την τρέχουσα παράνοια με το λάδι καρύδας, ερευνητές υψηλού επιπέδου, όπως ο Δρ George Blackburn στο Harvard Medical School και ο πρώην Γενικός Χειρουργός των ΗΠΑ C. Everett Koop δικαίως είχαν υιοθετήσει την άποψη ότι τα τροπικά έλαια όπως το λάδι καρύδας άξιζαν απαλλαγή από αυτές τις κατηγορίες.

Τι είναι αυτό που κάνει το λάδι καρύδας τόσο ξεχωριστό; Περισσότερο από τα μισά των λιπαρών οξέων στο λάδι καρύδας είναι ένα ιδιαίτερο είδος κορεσμένου λίπους που ονομάζονται τριγλυκερίδια μέσης αλύσου (MCTs). Αυτά είναι κοινά σε κάποια γάλατα θηλαστικών – συμπεριλαμβανομένου του ανθρώπινου μητρικού γάλακτος σε μικρό βαθμό – αλλά είναι σπάνια μεταξύ των φυτών και οι καρύδες είναι μακράν η καλύτερη εμπορική πηγή. Τα MCTs μεταβολίζονται στο σώμα διαφορετικά από ότι τα άλλα κορεσμένα λίπη. Σπάνια αποθηκεύονται ως σωματικό λίπος και αντιθέτως το σώμα προτιμά να τα χρησιμοποιεί για ενέργεια, σχεδόν όπως τους υδατάνθρακες, αν και δεν ανεβάζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα με τον τρόπο που κάνουν οι υδατάνθρακες.

Το εξαιρετικά υψηλό επίπεδο βιοδιαθεσιμότητας κάνει τα MCTs ένα κοινό συμπλήρωμα για τους bodybuilders κατά την περίοδο γράμμωσης. Χρειάζονται τις θερμίδες για ενέργεια, αλλά δεν θέλουν να προσθέσουν τυχόν επιπλέον λίπος. Οι αθλητές αντοχής χρησιμοποιούν επίσης τα MCTs κατά τη διάρκεια της προπόνησης ή των αγώνων για γρήγορη ενέργεια. Είναι, επίσης, μια δημοφιλής πηγή ενέργειας για αθλητές που ακολουθούν μια διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνη και χαμηλή σε υδατάνθρακες επειδή το σώμα μετατρέπει ορισμένους τύπους των MCTs σε κετονικά σώματα, τα οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει το μυαλό και το σώμα σας για ενέργεια στη θέση των υδατανθράκων.

ΕΝΑΣ ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΜΑΣ

Το λάδι καρύδας είναι σίγουρα ένα θρεπτικό εργαλείο του οποίου η χρησιμότητα δεν περιορίζεται στους ελιτ αθλητές. Μια μελέτη στο «International Journal of Obesity and Metabolic Disorders» διαπίστωσε ότι τα MCTs στο λάδι καρύδας αύξησαν την καύση λίπους και τη δαπάνη θερμίδων σε παχύσαρκους άνδρες και οδήγησαν επίσης σε μείωση της αποθήκευσης λίπους. Μια άλλη μελέτη στο ίδιο περιοδικό διαπίστωσε ότι η κατανάλωση του λαδιού καρύδας κατά τη διάρκεια 27 ημερών αύξησε επίσης την καύση λίπους και την δαπάνη θερμίδων στις γυναίκες. Ωστόσο, αυτές οι μελέτες χρησιμοποίησαν ένα υψηλό ποσοστό θερμίδων MCTs – 30% των συνολικών θερμίδων στην τελευταία μελέτη – μια ποσότητα η οποία είναι ελάχιστα πρακτική για τους περισσότερους ανθρώπους.

Παρ 'όλα αυτά φαίνεται να υπάρχει κάτι στην ιδέα ότι το λάδι καρύδας, το οποίο είναι πλούσιο σε MCTs, μπορεί να αυξήσει την καύση του λίπους και την δαπάνη θερμίδων, ειδικά αν τα MCTs αντικαταστήσουν άλλα λίπη στη διατροφή όπως το ηλιέλαιο, το σογιέλαιο, και άλλα φυτικά έλαια υψηλά σε ωμέγα-6. (Κανείς δεν προτείνει ότι θα πρέπει να αντικαταστήσουν τα ω-3 λιπαρά οξέα!) Ερευνητές που έγραφαν στο «Journal of Nutrition» ονόμασαν τα MCTS «πιθανούς παράγοντες στην πρόληψη της παχυσαρκίας» σημειώνοντας ότι αυξάνουν το αίσθημα της πληρότητας και μπορεί να βοηθήσουν στον έλεγχο του βάρους, ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιούνται ως υποκατάστατο για άλλα έλαια.

Αλλά τι γίνεται με την χρήση του ως συμπλήρωμα έλεγχου του σωματικού βάρους; Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Lipids» (Λιπίδια) 40 γυναίκες, ηλικίας 20-40 ετών, με κοιλιακή παχυσαρκία λάμβαναν καθημερινά συμπληρώματα διατροφής είτε σογιέλαιο είτε λάδι καρύδας κατά τη διάρκεια 12 εβδομάδων. Όλα τα άτομα ακολούθησαν μια «ισορροπημένη» διατροφή με τον ίδιο αριθμό θερμίδων και περπατούσαν για 50 λεπτά καθημερινά. Μέχρι το τέλος της μελέτης, η ομάδα που έπαιρνε λάδι καρύδας είχε σημαντικά υψηλότερη HDL (καλή) χοληστερόλη και μια βελτιωμένη αναλογία LDL-προς-HDL. Εν τω μεταξύ, η ομάδα που έπερνε σογιέλαιο παρουσίασε μείωση της HDL και η αναλογία της χοληστερόλης ανέβηκε!

Ενώ τόσο η ομάδα του σογιέλαιου όσο και η ομάδα του λαδιού καρύδας είχαν παρόμοιες μειώσεις στον BMI, μόνο τα άτομα της ομάδας του λαδιού καρύδας παρουσίασαν μια μείωση στην περιφέρεια της μέση τους. Ένα πολύ ενδιαφέρον και απρόσμενο εύρημα ήταν ότι τα άτομα που κατανάλωναν λάδι καρύδας, μείωσαν αυθόρμητα επίσης την κατανάλωση υδατανθράκων και αύξησαν την κατανάλωση πρωτεϊνών και φυτικών ινών κατά τη διάρκεια της μελέτης. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι  «η συμπλήρωση με λάδι καρύδας δεν προκαλεί δυσλιπιδαιμία (αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης ή λιπιδίων στο αίμα) και φαίνεται να προωθεί τη μείωση της κοιλιακής παχυσαρκίας.»

Αν και δεν υπάρχουν πολλές μελέτες όσον αφορά την κατανάλωση λαδιού καρύδας ειδικά για την απώλεια βάρους, οι μελέτες που έχουν διερευνήσει τις επιπτώσεις του στο μεταβολισμό δείχνουν σαφώς ότι το λάδι καρύδας μπορεί να είναι μια πολύτιμη προσθήκη στη διατροφή των ανθρώπων που προσπαθούν να χάσουν βάρος.

 από: http://www.bodybuilding.com/fun/coconut-oil-the-greatest-fat-youve-never-tried.html
Share it:

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΛΙΠΗ

ΤΡΟΦΕΣ

Post A Comment: