Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού πριν από τη λήψη συμπληρωμάτων μπορεί να προστατέψει από την τοξικότητα

κατανάλωση πράσινου τσαγιού
Καθώς οι υψηλές δόσεις των συμπληρωμάτων εκχυλίσματος πράσινου τσαγιού για την απώλεια βάρους γίνονται όλο και πιο δημοφιλής, η πιθανή τοξικότητα του ήπατος γίνεται ανησυχητική. Κατά την τελευταία δεκαετία, δεκάδες άνθρωποι έχουν διαγνωστεί με την πάθηση. Ωστόσο, η κατανάλωση πράσινου τσαγιού κατά τις εβδομάδες πριν από τη λήψη συμπληρωμάτων πιθανότατα μειώνει τον κίνδυνο, σύμφωνα με ερευνητές στο Κολέγιο Αγροτικών Επιστημών του Penn.

Οι ερευνητές έδωσαν σε ποντίκια υψηλές δόσεις πολυφαινόλων επιγαλλοκατεχίνων-3(EGCG) του πράσινου τσαγιού. Η δοσολογία ήταν ισοδύναμη με την ποσότητα της πολυφαινόλης που βρέθηκε σε ορισμένα διαιτητικά συμπληρώματα που λαμβάνονταν από τους άνθρωπους.

Μία ομάδα ποντικών υποβλήθηκε σε προεπεξεργασία με μια δίαιτα που περιείχε ένα χαμηλό επίπεδο ECGC για δύο εβδομάδες πριν από τη λήψη υψηλών δόσεων πολυφαινόλης. Μια άλλη ομάδα τράφηκε με δίαιτα που δεν περιλάμβανε EGCG πριν από την λήψη των υψηλών δόσεων. Μετά από τρεις ημέρες υψηλών δόσεων, οι επιστήμονες εξέτασαν το αίμα των ποντικών για να καθορίσουν πώς το συκώτι τους χειρίζεται την EGCG. Τα προεπεξεργασμένα ποντίκια είχαν μία 75% μείωση στην τοξικότητα του ήπατος σε σύγκριση με τα ποντίκια που δεν είχαν EGCG.

Τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η διαιτητική προεπεξεργασία με τις πολυφαινόλες του πράσινου τσαγιού προστατεύει τα ποντίκια από την τοξικότητα του ήπατος που προκαλείται από τις επακόλουθες υψηλές δόσεις συμπληρωμάτων της ίδιας ένωσης, εξήγησε ο Josh Lambert, αναπληρωτής καθηγητής της επιστήμης των τροφίμων. Υπέδειξε ότι η έρευνα έχει σχέση με τους ανθρώπους που παίρνουν ή σκέφτονται να πάρουν συμπληρώματα που περιέχουν εκχύλισμα πράσινου τσαγιού.

«Πιστεύουμε ότι αυτή η μελέτη δείχνει ότι εκείνοι οι οποίοι είναι χρόνιοι καταναλωτές πράσινου τσαγιού θα είναι λιγότερο ευαίσθητοι σε πιθανή τοξικότητα του ήπατος από συμπληρώματα διατροφής βασισμένα στο πράσινο τσάι». «Αν πρόκειται να λάβετε κάποιο συμπλήρωμα πράσινου τσαγιού, πίνοντας πράσινο τσάι για αρκετές εβδομάδες ή μήνες προτού ξεκινήσετε μπορεί να μειώσετε τις πιθανές παρενέργειες.»

Ο Lambert έχει μια άλλη πρόταση για τους ανθρώπους σχετικά με τα συμπληρώματα πράσινου τσαγιού – καλύτερα πίνετε πράσινο τσάι αντ 'αυτων.

«Η κατανάλωση πράσινου τσαγιού παρά η λήψη συμπληρωμάτων θα σας επιτρέψει να συνειδητοποιήσετε τα οφέλη και να αποφύγετε τον κίνδυνο της τοξικότητας στο συκώτι», είπε. «Τα ευεργετικά αποτελέσματα που οι άνθρωποι έχουν αναφέρει ως συνδεόμενα με το πράσινο τσάι είναι το αποτέλεσμα της διατροφικής κατανάλωσης και όχι της χρήσης συμπληρωμάτων. Ο σχετικός κίνδυνος από τη χρήση συμπληρωμάτων παραμένει ασαφής.»

Το τσάι - Camellia sinensis - είναι πλούσιο σε κατεχίνες, πολυφαινόλες οι οποίες είναι φυσικά αντιοξειδωτικά. Μια σειρά από μελέτες σε ζώα έχουν δείξει τις προληπτικές επιδράσεις των πολυφαινόλων του πράσινου τσαγιού κατά της παχυσαρκίας. Και ο Lambert τόνισε ότι μια πρόσφατη ανάλυση του με 11 δοκιμές σε ανθρώπους που έπαιρναν παρασκευάσματα πράσινου τσαγιού ανέφεραν σχεδόν ένα μέσο όρο 1,5 κιλού απώλειας σωματικού βάρους σε ομάδες παρέμβασης σε σύγκριση με τις ομάδες ελέγχου.

Η επίδραση του πράσινου τσαγιού για την απώλεια βάρους μπορεί να είναι πιο αξιοσημείωτη εάν ένα πρόσωπο ασκείται. Σε έρευνα που δημοσιεύτηκε πέρσι, ο Lambert έδειξε ότι τα ποντίκια σε μια δίαιτα υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά που λάμβαναν εκχύλισμα πράσινου τσαγιού χωρίς καφεΐνη και ασκούνταν τακτικά παρουσίασαν απότομη μείωση στο τελικό τους σωματικό βάρος και σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα της υγείας.

Περίπου το 34% των ενηλίκων στις Ηνωμένες Πολιτείες κατατάσσονται ως παχύσαρκοι, σημειώνει ο Lambert, οδηγώντας σε ένα έντονο ενδιαφέρον για τα ενδεχόμενα οφέλη από την συμπερίληψη του πράσινου τσαγιού και των συμπληρωμάτων πράσινου τσαγιού στις προσπάθειες απώλειας βάρους. Η έρευνα για την τοξικότητα του ήπατος, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα διαδικτυακά στο Food and Chemical Toxicology, αποκάλυψε μια μοναδική ιδιότητα των πολυφαινόλων EGCG του πράσινου τσαγιού.

«Φαίνεται ότι η EGCG μπορεί να διαμορφώνει τη δική της βιοδιαθεσιμότητα και ότι η διαιτητική θεραπεία μπορεί να μειώσει το τοξικό δυναμικό των δια του στόματος υψηλών δόσεων EGCG,» δήλωσε η επικεφαλής ερευνητής Sarah Forester, βοηθός καθηγητής της χημείας στο California State University, Bakersfield.

«Αυτά τα στοιχεία μπορούν εν μέρει να εξηγήσουν την παρατηρούμενη μεταβολή στην απόκριση της ηπατικής τοξικότητας για τα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν πράσινο τσάι
Μερικοί άνθρωποι πίνουν εκπληκτικά μεγάλες ποσότητες πράσινου τσαγιού, σύμφωνα με τον Lambert, μέχρι και 10-20 φλιτζάνια την ημέρα, αλλά ηπατική τοξικότητα δεν έχει ποτέ αναφερθεί σε αυτό το πλαίσιο.

«Ουδείς μπορεί να καθίσει και να πιει 16 φλιτζάνια πράσινο τσάι με τη μία», είπε. «Ωστόσο, αν πάρετε ένα συμπλήρωμα μπορείτε να πάρετε τη δόση αυτού του είδους εκχυλίσματος πράσινου τσαγιού, οπότε υπάρχει κάποια ένδειξη ότι η μορφή δοσολογίας έχει μια επίδραση στην δυνατότητα να προκαλέσει τοξικότητα στο συκώτι.»

Δείτε επίσης: Πράσινο τσάι και αδυνάτισμα

Πηγή: http://www.sciencedaily.com/releases/2015/02/150204112008.htm
Share it:

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: