Πρωτεΐνη, υδατάνθρακες και απώλεια βάρους

Πρωτεΐνη και υδατάνθρακες
Πολλά έχουν ειπωθεί, γραφτεί και μιληθεί για τη δίαιτα και την υγιεινή διατροφή. Ωστόσο, πολλοί εξακολουθούν να αισθάνονται χαμένοι, όταν πρόκειται να επιτευχθεί η σωστή ισορροπία, ειδικά όσον αφορά την πρωτεΐνη και τους υδατάνθρακες. Κάθε μία από αυτές τις θρεπτικές ουσίες είναι σημαντική και παίζουν μοναδικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας σας. Δεδομένου ότι και οι δύο έχουν διαφορετικούς και συγκεκριμένους ρόλους στο σώμα, πρέπει να κατανοήσουμε ότι η έλλειψη ή η περίσσεια του καθενός από αυτά τα συστατικά μπορεί να αλλάξει την ομοιόσταση του οργανισμού και να σας βάλει σε κίνδυνο εάν η σωστή ισορροπία δεν αποκατασταθεί.

Πριν αρχίσουμε να συζητούμε για το πώς να συμπεριλάβετε αυτές τις ουσίες στην διατροφή σας ώστε να αποκομίσετε τα μέγιστα οφέλη για την υγεία, ας κατανοήσουμε πρώτα πώς λειτουργούν αυτές οι θρεπτικές ουσίες.

Οι υδατάνθρακες παρέχουν φυτικές ίνες και ενέργεια, αφού διασπαστούν τα άμυλα και η ζάχαρη σε μια απλούστερη μορφή, που ονομάζεται γλυκόζη. Οι υδατάνθρακες περιφρονούνται από πολλούς, ειδικά από αυτούς που θέλουν να χάσουν βάρος και ο απλός λόγος πίσω από αυτό είναι οι θερμίδες που παρέχουν. Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε ότι σε αντίθεση με άλλα μέρη του σώματος, οι λειτουργίες του εγκεφάλου μας απαιτούν φρέσκια γλυκόζη για να ευδοκιμήσουν. Δεδομένου ότι τα κύτταρα του εγκεφάλου δεν ευνοούν τη χρήση της γλυκόζης που συντίθεται από το αποθηκευμένο σωματικό λίπος, είναι σημαντικό να διατηρηθεί μια καλή παροχή υδατανθράκων για τροφοδότηση του εγκεφάλου.

Η πρωτεΐνη, από την άλλη πλευρά, παρέχει αμινοξέα τα οποία είναι ζωτικής σημασίας για την αντικατάσταση της πρωτεΐνης στα κύτταρα, στα όργανα, στους ιστούς, κλπ, και για να βοηθήσει στην μυϊκή ανάπτυξη, με αποτέλεσμα την αύξηση της άλιπης σωματικής μάζας. Όταν η πρόσληψη πρωτεΐνης υπερβαίνει τις πραγματικές ανάγκες, τα αχρησιμοποίητα αμινοξέα διασπώνται περαιτέρω και χρησιμοποιούνται για την παροχή ενέργειας. Δεδομένου ότι το σώμα μας μπορεί να χρησιμοποιήσει τα αμινοξέα ως δευτερογενείς πηγές ενέργειας, είναι σημαντικό να βεβαιωθείτε ότι παίρνετε μια ικανοποιητική ποσότητα υδατανθράκων ώστε να μπορέσει η πρωτεΐνη να εκτελέσει τα καθήκοντά της.

Όταν πρόκειται για μια δίαιτα απώλειας βάρους, υπάρχει η ανάγκη να διατηρηθεί ένα «αρνητικό ισοζύγιο θερμίδων», δηλαδή η πρόσληψη θερμίδων πρέπει να είναι μικρότερη από ότι καίτε. Το σώμα δεν μπορεί να διακρίνει μεταξύ των θερμίδων που παρέχονται από τους υδατάνθρακες από εκείνες που παρέχονται από τις πρωτεΐνες, αν λάβει κανείς υπερβολικές ποσότητες πρωτεΐνης σε μια δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, καθώς το σώμα παραμένει σε ένα «θετικό ισοζύγιο θερμίδων» οι προσπάθειες απώλειας βάρους μπορεί να πάνε χαμένες. Όταν ένα άτομο είναι σε θέση να βρει τη σωστή ισορροπία μεταξύ αυτών των δύο θρεπτικών συστατικών για διευκόλυνση της απώλειας βάρους, η πρωτεΐνη αποδεικνύεται ότι είναι μια μακροχρόνια πηγή συνεχούς ενέργειας. Ωστόσο, όταν συμβαίνει αυτό, η αμμωνία παράγεται ως παραπροϊόν. Έτσι η εκτεταμένη διάσπαση αμινοξέων για παροχή ενέργειας αυξάνει τη συγκέντρωση της αμμωνίας στους μύες προκαλώντας κόπωση και θέτοντας επιπλέον φόρτο στα νεφρά για την εξάλειψη των υποπροϊόντων αυτής της μετατροπής.

Μια διατροφή ισορροπημένης και επαρκούς πρόσληψης αυτών των θρεπτικών ουσιών είναι επομένως σημαντική για να σας κρατήσει υγιείς και γεμάτους ενέργεια βοηθώντας σας να επιτύχετε τους στόχους σας.
Share it:

ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Post A Comment: