Αμινοξέα (Συμπληρώματα Διατροφής)

Οι κυριότερες μορφές αμινοξέων που κυκλοφορούν στο εμπόριο έχουν ως εξής:

Εγώ θεωρώ ότι τα καλύτερα αμινοξέα που αξίζει να πάρουμε είναι τα BCAA’S, έχουν μελετηθεί αρκετά και έχουνε δράση. Αν χρησιμοποιούμε μια πρωτεΐνη καζεΐνης, μια πρωτεΐνη ορού γάλακτος κ.τ.λ δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιούμε τα αμινοξέα ελεύθερης μορφής.

Κάτι άλλο που πρέπει να ξέρουμε είναι ότι κάποια αμινοξέα χωριστά έχουν ξεχωριστή δράση, για παράδειγμα η αργινίνη έχει ξεχωριστή δράση αν χρησιμοποιηθεί από μόνη της σε μεγάλη ποσότητα, το ίδιο και η γλουταμίνη και η ταυρίνη και η καρνιτίνη. Σε ελεύθερης μορφής αμινοξέα δεν μπορείς να βρεις σε μεγάλες περιεκτικότητες τα συγκεκριμένα αμινοξέα έτσι ώστε να έχουν την ξεχωριστή τους δράση. Για παράδειγμα η καρνιτίνη για να έχει δράση πρέπει να χρησιμοποιηθεί σε ποσότητες 1/2 με 1 γραμμάριο και δεν μπορείς να το βρεις εύκολα σε γενικής μορφής αμινοξέα.

Άρα καλό είναι να χρησιμοποιούμε BCAA’S αμινοξέα και κάποια ξεχωριστά μεμονωμένα αμινοξέα!

Παναγιώτης Κουρσάρης