FITNESS: Δίαιτα πάντα με γυμναστική

Γυμναστική μαζί με δίαιτα... ο καλύτερος συνδυασμός! 

Συμβουλές για να κάνουμε την δίαιτα μας μαζί με γυμναστική 
Σκέφτεστε να ξεκινήσετε δίαιτα; Εάν πράγματι έχετε περισσότερα κιλά από το κανονικό, είναι μια πολύ καλή ιδέα, αλλά μην μείνετε μόνο εκεί. Παρακάτω σας εξηγούμε τους λόγους για τους οποίους ποτέ δεν θα πρέπει να προχωράτε σε πρόγραμμα δίαιτας χωρίς ταυτόχρονα να γυμνάζεστε.
γυμνάσουμε με διατροφή

Τι μπορεί να σημαίνει δίαιτα χωρίς γυμναστική και γιατί είναι τόσο σημαντικό να συνδυάζονται; Η επίτευξη του σωστού βάρους και η διατήρησή του είναι στην πραγματικότητα μια ιστορία με πολλά παράδοξα! Μπορεί να θεωρείτε ότι γνωρίζετε όσα χρειάζονται για να φτάσετε στο ιδανικό βάρος, αλλά ίσως έχετε δεν έχετε υπολογίσει ορισμένες βασικές αρχές, με τις οποίες το ανθρώπινο σώμα λειτουργεί εδώ και χιλιάδες χρόνια κι έτσι να φτάνετε μετά από πολύ κόπο σε αποτελέσματα που δεν είναι αυτά που περιμένατε.
Εφόσον το ζητούμενο είναι λιγότερο βάρος, αλλά στην ουσία λιγότερη μάζα σε λίπος, ένα πιο όμορφο σώμα και μια καλύτερη συνολική υγεία, διαβάστε προσεκτικά παρακάτω και ξανασκεφτείτε σοβαρά να εντάξετε τη γυμναστική ενεργά στο πρόγραμμα μείωσης βάρους σας.

Πώς αντιδρά ο οργανισμός σας στη δίαιτα;
Ας δούμε πώς αντιδρά  ο οργανισμός όταν μπαίνει ξαφνικά σε μια περίοδο δίαιτας, δηλαδή στέρησης φαγητού, τι προβλήματα δημιουργούνται και πώς μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε. Αυτά ισχύουν, ακόμη κι αν ακολουθείτε ένα σχετικά ισορροπημένο διατροφικό πλάνο, με όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε.
Όταν ο οργανισμός «αντιλαμβάνεται» ότι μπαίνει σε περίοδο που στερείται το φαγητό, δηλαδή σε δίαιτα, έχει προγραμματιστεί να κάνει οικονομία δυνάμεων για να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα. Η βιολογία του οργανισμού δεν γνωρίζει ότι εσείς απλώς περιορίζετε την ποσότητα των τροφών σας, αλλά μεταφράζει τη λιγότερη λήψη τροφής ως περίοδο «πείνας» και έλλειψης φαγητού, συνεπώς θα αρχίσει να αντιδρά, ώστε να τα βγάλει πέρα. Αυτό σημαίνει ότι ο οργανισμός σας αρχίζει να «εργάζεται» λιγότερο προσπαθώντας να μειώσει τις εσωτερικές καύσεις. Ίσως το αντιληφθείτε κι εσείς, αν νιώσετε ότι ξεκινώντας μια δίαιτα αρχίζετε να κρυώνετε πιο εύκολα ή να νυστάζετε περισσότερο.
Ένας άλλος τρόπος που το σώμα μειώνει τις καύσεις του, είναι η μείωση του μυικού ιστού. Οι μυς σας είναι στην πραγματικότητα μεγάλα «εργοστάσια καύσης» του οργανισμού σας. Οι  μυς σας ακόμη κι όταν δεν αθλείστε, δεν κινείστε ή απλώς ξαπλώνετε, έχουν ενεργό μεταβολικό ρόλο. Το σώμα σας, λοιπόν, θα προσπαθήσει να «μειώσει την κατανάλωση» όσο μπορεί σε αυτά τα «εργοστάσια». Πώς; Μη τρέφοντας τους μυς και αφήνοντάς τους πιο ατροφικούς, ώστε να μειωθεί η μάζα τους (και φυσικά και ο όγκος τους).
Μάλιστα, έπειτα από παρατεταμένο διάστημα στέρησης φαγητού, ο οργανισμός φτάνει σε ένα σημείο, που προσπαθεί να αποθηκεύει όσο μπορεί, με τη μορφή λίπους και γι’ αυτό πάντα μετά από αρκετό διάστημα υπερβολικής δίαιτας ή στέρησης τροφής, παρατηρείται το φαινόμενο να μειώνεται πολύ ο ρυθμός μείωσης βάρους, μέχρι που δεν καταφέρνετε να χάσετε περισσότερα κιλά, όσο κι αν περιορίσετε το φαγητό σας! Έτσι, το βάρος σας παρά τη δίαιτα, παραμένει επίμονα στάσιμο!

Ποιο είναι το αποτέλεσμα εάν εφαρμόζετε πρόγραμμα δίαιτας χωρίς γυμναστική;
Το αποτέλεσμα από όλα τα παραπάνω θα είναι ότι θα έχετε χάσει έναν αριθμό κιλών, αλλά το μεγαλύτερο μέρος τους να μην είναι το αντιαισθητικό και περιττό λίπος, αλλά αντίθετα σημαντική μάζα μυικού ιστού και υγρά. Αυτό θα έχει συνέπειες τόσο στην εμφάνισή σας, όσο και στην πορεία της μείωσης βάρους και της υγείας σας.

Πώς βοηθάει η γυμναστική;
Η γυμναστική παράλληλα με το διατροφικό σας πρόγραμμα, σας προστατεύει από όλες τις παραπάνω δυσάρεστες συνέπειες. Σε πρώτη φάση, το λιγότερο που πρέπει να κάνετε, είναι να δώσετε το μήνυμα στο σώμα σας να διατηρήσει τη μυική μάζα που ήδη έχετε, ώστε να μην έχετε απώλεια με τη μείωση του βάρους σας. Έτσι, όσα κιλά χάνετε θα είστε σίγουρη ότι είναι κυρίως λίπος κι ακόμη κι αν τα νούμερα δείχνουν λιγότερα, το αποτέλεσμα στη σύσταση του σώματός σας, αλλά και στον καθρέφτη σας, θα είναι το βέλτιστο δυνατό.
Αρκεί ένα απλό πρόγραμμα με βαράκια, αεροβική, pilates, χορός ή και ένα 20λεπτο γρήγορο περπάτημα για 3 φορές την εβδομάδα, ώστε να προστατέψετε τη μυική μάζα του οργανισμού σας. Επιλέξτε όποια γυμναστική σας αρέσει πιο πολύ, φροντίζοντας να ενεργοποιεί όλο το σώμα.
Εάν θεωρείτε τη γυμναστική περιττή ή μια δυσάρεστη αγγαρεία, μπορείτε να σταματήσετε εδώ. Αλλά εάν θέλετε μαζί με την απώλεια λίπους να σφίξετε λίγο το σώμα σας και να απολαύσετε επιπλέον οφέλη, μπορείτε να προχωρήσετε συστηματικά σε πιο πλήρες πρόγραμμα εκγύμνασης, δηλαδή με μεγαλύτερη συχνότητα μέσα στην εβδομάδα, αλλά και μεγαλύτερη ένταση. Τι θα κερδίσετε; Σφιχτό σώμα, καλύτερη στάση του σώματος, καλύτερη σιλουέτα και καλύτερη υγεία.
Σκεφτείτε, επίσης, ότι αυξάνοντας λίγο τις απαιτήσεις από τους μυς σας (με ένα πρόγραμμα κανονικής έντασης και όχι απλά συντήρησης), θα αποκτήσετε περισσότερη μυική μάζα, που σημαίνει περισσότερες καύσεις, ακόμα και σε ηρεμία. Επίσης, ακόμη κι αν τα κιλά που θα γράφει η ζυγαριά ότι χάσατε είναι λιγότερα, το αποτέλεσμα θα είναι πολύ καλύτερο, καθώς θα έχετε χάσει κυρίως λίπος, ενώ θα έχετε αυξήσει τη μυική σας μάζα. (Θυμηθείτε ότι ένα κιλό λίπους σημαίνει αρκετός - αντιαισθητικός- όγκος, ενώ ένα κιλό σε μυς σημαίνει πολύ λιγότερο όγκο αντίστοιχα, αφού ο μυικός ιστός είναι πολύ «βαρύτερος» από το λίπος.)
Εάν φοβάστε μήπως «φουσκώσετε» μπορείτε να το ξεχάσετε! Η  σωματοδομή των γυναικών, όπως και οι ορμόνες της είναι τελείως διαφορετικές από των ανδρών, οπότε θα πρέπει να προσπαθείτε εντατικά πάρα πολλά χρόνια για να πλησιάσετε έστω και στο μισό τους φουσκωτούς άντρες που βλέπετε στα περιοδικά! Άλλωστε ο φόβος για το γυναικείο γυμνασμένο σώμα ανήκει στο μακρινό παρελθόν, καθώς είναι ζητούμενο για μία γυναίκα να έχει σφιχτό και καλογυμνασμένο σώμα.

Συμπέρασμα 
Σημασία έχει όταν μπαίνετε σε μια διατροφή με στόχο μείωση του βάρους, να επιθυμείτε να βελτιώσετε τη συνολική κατάσταση της υγείας σας, αφού αυτό θα αντανακλά σε όλη σας την ύπαρξη! Η σωστή μείωση βάρους και κυρίως η διατήρησή του θέλει υπομονή, σωστή και ισορροπημένη διατροφή και φυσική δραστηριότητα. Αγαπήστε το σώμα σας και προσφέρετέ του όσα χρειάζεται για να είναι όμορφο και υγιές.
Εάν δεν είστε σίγουροι για το πιο πρόγραμμα διατροφής ή ποιος τρόπος φυσικής άσκησης είναι κατάλληλα για εσάς και για τον τρόπο ζωής σας, μη διστάσετε να συμβουλευτείτε έναν διατροφολόγο ή ένα γυμναστήριο αντίστοιχα. Επίσης, συχνά πολλά γυμναστήρια έχουν στο προσωπικό τους και διατροφολόγο, που θα σας δώσει μια διατροφή κατάλληλη για το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας και άσκησης που θα κάνετε στο γυμναστήριο.

Προσοχή! Εάν είστε σημαντικά υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, ενδεχομένως να μην ενδείκνυνται όλα τα είδη γυμναστικής στο ξεκίνημά σας. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας πριν ξεκινήσετε κάποιου είδους άσκηση.
Share it:

FITNESS

Post A Comment: