Άσκηση για αντιμετώπιση της αρθρίτιδας και της δυσκαμψίας

αρθρίτιδα Καθώς ξεκινάτε ένα πρόγραμμα άσκησης για αρθρίτιδα, θα πρέπει να κατανοήσετε τι βρίσκεται εντός των ορίων σας και πιο επίπεδο άσκησης είναι πιθανό να σας δώσει αποτελέσματα.

Η σωματική άσκηση είναι ζωτικής σημασίας για τα άτομα με αρθρίτιδα. Αυξάνει τη δύναμη και την ευελιξία, μειώνει τον πόνο στις αρθρώσεις, και βοηθά στην καταπολέμηση  της κόπωσης. Φυσικά, όταν η δυσκαμψία και ο πόνος στις αρθρώσεις σας έχουν ήδη πάρει από κάτω, η σκέψη του να περπατήσετε στο τετράγωνο της γειτονιάς ή να κολυμπήσετε μερικούς γύρους 
μπορεί να σας ακουστεί κάπως τρομακτικό.
κολύμπι Δεν χρειάζεται να τρέξετε ένα μαραθώνιο ή να κολυμπάτε στο ρυθμό ενός ολυμπιακού αθλητή για να βοηθήσετε στη μείωση των συμπτωμάτων της αρθρίτιδας. Ακόμη και η μέτρια άσκηση μπορεί να διευκολύνει τον πόνο σας και να σας βοηθήσει να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος. Όταν η αρθρίτιδα απειλεί να σας ακινητοποιήσει, η άσκηση σας κρατά σε κίνηση. Ακόμη δεν έχετε πειστεί; Διαβάστε πιο κάτω.


Τρόποι αντιμετώπισης του πόνου της αρθρίτιδας και της δυσκαμψίας

Γιατί η σωματική άσκηση είναι απαραίτητη

Η άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε την υγεία και τη φυσική σας κατάσταση χωρίς να βλάψετε τις αρθρώσεις σας. Μαζί με το παρόν πρόγραμμα θεραπείας σας, η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στα πιο κάτω:

-    Ενίσχυση των μυών γύρω από τις αρθρώσεις
-    Βοήθεια στη διατήρηση της δύναμης των οστών
-    Περισσότερη δύναμη και ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας
-    Ευκολότερος και καλύτερος νυχτερινός ύπνος
-    Βοήθεια για τον έλεγχο του σωματικού βάρους
-    Βελτιώνει την αίσθηση της ευεξίας
-    Σας κάνει να αισθάνεστε καλύτερα για τον εαυτό σας

Παρόλο που μπορεί να σκέφτεστε ότι η άσκηση θα επιδεινώσει τον πόνο στις αρθρώσεις και στη δυσκαμψία σας, αυτό δεν ισχύει. Η έλλειψη της άσκησης μπορεί να κάνει τις αρθρώσεις σας ακόμη πιο οδυνηρές και δύσκαμπτες. Και αυτό γιατί διατηρώντας τους μύες σας και τον περιβάλλοντα ιστό δυνατούς, είναι απαραίτητο για τη διατήρηση στήριξης των οστών σας. Η έλλειψη της άσκησης αποδυναμώνει αυτούς τους μύες στήριξης, δημιουργώντας περισσότερο στρες στις αρθρώσεις σας.


Ελέγξτε πρώτα με το γιατρό σας

Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με το πώς η άσκηση μπορεί να ενσωματωθεί στο παρόν πρόγραμμα θεραπείας σας. Τι είδους ασκήσεις είναι καλύτερες για σας εξαρτάται από τον τύπο της αρθρίτιδας σας και ποιες αρθρώσεις εμπλέκονται. Μπορείτε να συνεργαστείτε με το γιατρό ή το φυσιοθεραπευτή σας για να βρείτε το καλύτερο πρόγραμμα άσκησης, ώστε να σας παρέχει το μεγαλύτερο όφελος με τη μικρότερη επιδείνωση του πόνου στις αρθρώσεις σας.


Ασκήσεις για την αρθρίτιδα

Ο γιατρός ή ο φυσιοθεραπευτής σας μπορεί να σας συστήσει ασκήσεις οι οποίες να είναι πιο κατάλληλες για σας. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν:

-    Ασκήσεις με εύρος κίνησης
Αυτές οι ασκήσεις σας ανακουφίζουν από την ακαμψία και  αυξάνουν την ικανότητα σας για να μετακινήσετε τις αρθρώσεις σας σε όλο το εύρος κίνησης τους. Οι ασκήσεις με εύρος κίνησης περιλαμβάνουν τη μετακίνηση των αρθρώσεων εντός του φυσιολογικού εύρους κίνησης, όπως το να σηκώνετε τα χέρια σας πάνω από το κεφάλι σας ή να μετακινείτε τους ώμους σας μπροστά-πίσω. Αυτές οι ασκήσεις μπορούν να γίνονται καθημερινά ή τουλάχιστον μέρα παρά μέρα.

-    Ασκήσεις ενδυνάμωσης
 Αυτές οι ασκήσεις θα σας βοηθήσουν να χτίσετε δυνατούς μύες που θα βοηθήσουν στην υποστήριξη και στην προστασία των αρθρώσεων σας. Η προπόνηση με βάρη είναι ένα παράδειγμά μιας άσκησης ενδυνάμωσης που μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη μυϊκή σας δύναμη ή και να την αυξήσετε. Κάντε τις ασκήσεις ενδυνάμωσης σας μέρα παρά μέρα – αλλά πάρτε μία μέρα επιπλέον ρεπό αν οι αρθρώσεις σας πονάνε ή αν παρατηρήσετε κάποιο πρήξιμο.

-    Αεροβική άσκηση
Οι αερόβιες ασκήσεις και οι ασκήσεις αντοχής βοηθούν στην συνολική φυσική σας κατάσταση. Μπορεί να βελτιώσει την καρδιαγγειακή σας υγεία, να βοηθήσει στον έλεγχο του σωματικού σας βάρους και να αποκτήσετε περισσότερη αντοχή. Παραδείγματα αερόβιων ασκήσεων χαμηλής έντασης που είναι πιο φιλικές προς τις αρθρώσεις σας είναι το περπάτημα, το ποδήλατο και το κολύμπι. Προσπαθήστε σιγά-σιγά να εκτελείτε μέχρι και 20 με 30 λεπτά αεροβικής άσκησης τρεις φορές την εβδομάδα. Μπορείτε να διαιρέσετε αυτό το χρόνο σε 10λεπτα, αν αυτό διευκολύνει τις αρθρώσεις σας.

-    Άλλες δραστηριότητες
Κάθε κίνηση μπορεί να βοηθήσει, ανεξάρτητα από το πόσο μικρή είναι. Αν μια συγκεκριμένη άσκηση ή δραστηριότητα απευθύνεται σε σας, μη διστάσετε να ρωτήσετε το γιατρό σας αν είναι κατάλληλη για σας. Βεβαιωθείτε ότι θα ενημερώσετε τον γυμναστή σας για την κατάσταση σας και αποφύγετε τις στάσεις ή τις κινήσεις που μπορεί να σας προκαλέσουν πόνο.


Συμβουλές για να προστατεύσετε τις αρθρώσεις σας

Ξεκινήστε αργά για να διευκολύνετε τις αρθρώσεις σας κατά τη διάρκεια της άσκηση, αν δεν είχατε δραστηριοποιηθεί για κάποιο καιρό. Αν πιέζετε τον εαυτό σας, μπορεί να κουράζετε υπερβολικά τους μύες σας, το οποίο θα επιδεινώσει τον πόνο στις αρθρώσεις σας.

Λάβετε υπόψη αυτές τις συμβουλές, καθώς ξεκινάτε:

-    Θερμαίνετε τις αρθρώσεις που θα εξασκήσετε πριν από την άσκηση. Η θερμότητα μπορεί να χαλαρώσει τις αρθρώσεις και τους μύες σας και να σας ανακουφίσει από οποιοδήποτε πόνο πριν ξεκινήσετε. Οι θερμικές θεραπείες – ζεστές πετσέτες, ζεστές συσκευασίες ή ντους – θα πρέπει να είναι ζεστές, όχι οδυνηρά καυτές, και θα πρέπει να εφαρμόζονται για περίπου 20 λεπτά.

-    Μετακινήστε απαλά τις αρθρώσεις σας για να ζεσταθείτε. Μπορείτε να ξεκινήσετε με ασκήσεις εύρους κίνησης για 5 έως 10 λεπτά πριν προχωρήσετε στις ασκήσεις ενδυνάμωσης ή τις αερόβιες ασκήσεις.

-    Γυμναστείτε με αργές και εύκολες κινήσεις. Αν αρχίσετε να νιώθετε κάποιο πόνο, κάντε ένα διάλειμμα. Ο έντονος πόνος και ο πόνος που είναι πιο δυνατός από το συνηθισμένο μπορεί να σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά. Πάρτε το πιο χαλαρά αν παρατηρήσετε ερυθρότητα ή φλεγμονή στις αρθρώσεις σας.

Εμπιστευθείτε το ένστικτο σας και μην σπαταλήσετε περισσότερη ενέργεια από όση πιστεύετε ότι μπορούν να χειριστούν οι αρθρώσεις σας. Πάρτε το χαλαρά και αυξήστε την ένταση αργά καθώς προοδεύετε.


Μην το παρακάνετε

Αν δεν έχετε γυμναστεί για κάποιο χρονικό διάστημα, μπορεί να παρατηρήσετε κάποιο πόνο μετά την άσκηση. Σε γενικές γραμμές, εάν ο πόνος σας διαρκεί περισσότερο από δύο ώρες μετά την άσκηση, τότε πιθανότατα να είχατε γυμναστεί πολύ έντονα. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με το ποιος είναι ο φυσιολογικός πόνος και πιο είναι το σημάδι για κάτι πιο σοβαρό.

Εάν έχετε ρευματοειδή αρθρίτιδα, ρωτήστε το γιατρό σας αν θα πρέπει να ασκήστε κατά τη διάρκεια των γενικών ή τοπικών εξάρσεων. Μια επιλογή είναι να δουλέψετε με τις εξάρσεις των αρθρώσεων σας κάνοντας μόνο ασκήσεις εύρους κίνησης, μόνο και μόνο για να κρατήσετε το σώμα σας σε κίνηση.


Να είστε υγιείς και να γυμνάζεστε 


Share it:

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: