Κρόκοι και ασπράδια αυγών

Ο κρόκος αυγού έχει πιο πολλά θρεπτικά συστατικά από το ασπράδι. Ας δούμε και να συγκρίνουμε παρακάτω τα θρεπτικά συστατικά τους
- Να τρώμε τους κρόκους ή να τους πετάμε;
- Πόσους κρόκους μπορούμε να φάμε;

αυγά
Ο κρόκος αυγού έχει πάρα πολλά θρεπτικά συστατικά, πιο πολλά από το ασπράδι. Ας δούμε και να συγκρίνουμε παρακάτω τα θρεπτικά συστατικά του κρόκου και του ασπραδιού:

  • Ο κρόκος είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, περιέχει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.
  • Ο κρόκος περιέχει λουτεΐνη η οποία είναι πολύτιμη  για τα μάτια μας. Φιλτράρει το φως που φτάνει στα μάτια μας. Επιπλέον η κατανάλωση λουτεΐνης  απομακρύνει τον κίνδυνο του καταρράκτη.
  • Ο κρόκος περιέχει σημαντική ποσότητα χολίνης η οποία μπορεί να μειώσει κατά 24% τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού. Ακόμη η χολίνη είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη καθώς και λειτουργία του εγκεφάλου, επίσης η χολίνη βοηθά την μνήμη.
  • Ο κρόκος περιέχει πάνω από 90% του ασβεστίου, σιδήρου, φωσφόρου, ψευδαργύρου, θειαμίνης, φολικού και παντοθενικού οξέος και βιταμινών B6 και B12. Το ασπράδι περιέχει πάνω από το 80%  του μαγνησίου, νατρίου και νιασίνης. 
  • Ο κρόκος περιέχει μεταξύ του 50% με 80% του χαλκού, μαγγανίου και σεληνίου. Το ασπράδι περιέχει στα ίδια ποσοστά κάλλιο, ριβοφλαβίνη και πρωτεΐνη.
  • Όλα τα σημαντικά αμινοξέα βρίσκονται σε ένα αυγό.

Καλά όλα αυτά, με τη χοληστερίνη όμως τι γίνεται; πόσα αυγά μπορώ να τρώω χωρίς να επηρεαστεί η χοληστερίνη;
Τις τελευταίες δεκαετίες πάρα πολλές έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση αυγών ακόμα και σε καθημερινή βάση (1 την ημέρα), δεν επηρεάζει σημαντικά τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα. Με άλλα λόγια το πρόβλημα της χοληστερίνης  δεν είναι στη πρόσληψη από τροφές. Το πρόβλημα είναι κυρίως στη διατροφή μας και ιδιαίτερα στη αυξημένη κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών. Τα κορεσμένα λιπαρά βρίσκονται σε λιπαρά κρέατα, πλήρες γαλακτοκομικά προϊόντα, ακόμα βρίσκονται και σε ύπουλες τροφές στις οποίες δεν φαίνονται, όπως γλυκά και κέικ. Η κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών δεν πρέπει να ξεπερνά τα 20 γραμμάρια ημερησίως αν θέλουμε να απομακρύνουμε τη χοληστερίνη και να έχουμε την υγεία μας.

Ναι στα αυγά
Συμπέρασμα: Κάνοντας μια σωστή υγιεινή διατροφή σε συνδυασμό με γυμναστική, μπορούμε άνετα να τρώμε 1-2 αυγά καθημερινά χωρίς κανένα πρόβλημα, μάλιστα θα αποκομίσουμε όλες αυτές τις βιταμίνες που είδαμε προηγουμένως.

Ναι στα αυγά, στη γυμναστική και στην άσκηση!
Share it:

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

ΤΡΟΦΕΣ

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: