Βιταμίνες (A, B, C, D, E, K, P, F) - Ποιες τροφές δίνουν ποιες βιταμίνες

Οι βιταμίνες είναι τόσο σημαντικές, ώστε το άτομο να είναι υγιή και να διατηρείται στην ζωή. Διαχωρίζονται σε λιποδιαλυτές και υδατοδιαλυτές.
Βιταμίνες
Οι βιταμίνες είναι τόσο σημαντικές, ώστε το άτομο να είναι υγιή και να διατηρείται στην ζωή. Επιτελούν ζωτικές λειτουργίες στον οργανισμό. Διαχωρίζονται σε λιποδιαλυτές και υδατοδιαλυτές. Οι υδατοδιαλιτές είναι οι βιταμίνες Β και C και λιποδιαλυτές οι A, D, Ε, Κ. Τις ανάγκες μας σε βιταμίνες τις καλύπτουμε με τα λαχανικά, τα φρέσκα φρούτα, τα δημητριακά, τους ξηρούς καρπούς, το γάλα, τα αυγά, το συκώτι, το κρέας, ψάρι.

Πιο κάτω θα δούμε τις βιταμίνες και από ποιες τροφές μπορούμε να τις πάρουμε


Βιταμίνη A

Βοηθά στην υγεία των δοντιών και των ματιών, του δέρματος, καταπολεμά τις μολύνσεις, βοηθά τον οργανισμό να αντιστέκεται στο κρύο και βοηθά στην σεξουαλική ανεπάρκεια. Περιέχεται στο συκώτι, στα ραδίκια, στα καρότα, στον μαϊντανό, στο σπανάκι, τα βερίκοκα, τα μπρόκολα, τον ξιφία.

Οικογένεια Βιταμινών Β

Απελευθερώνουν ενέργεια από τις τροφές, σχηματίζουν τα ερυθρά αιμοσφαίρια, κάνουν καλό στο μυαλό, στα νεύρα, στο δέρμα, στην πέψη, στην καρδιά, στους μύες και τα ευαίσθητα ούλα. Περιέχονται στην μαγιά της μπύρας, στα δημητριακά, τους ξηρούς καρπούς τις σταφίδες, τα όσπρια, τις σαρδέλες, το αρνίσιο κρέας

Βιταμίνη C

Ζωτικής σημασίας για την υγεία των δοντιών, των ούλων, των μυών, βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου, καταπολεμά αλλεργίες και δρα ενάντια των επικίνδυνων νιτρικών, που χρησιμοποιούνται στα συντηρητικά στις τροφές. Περιέχεται στις σταφίδες, στον μαϊντανό, στις πιπεριές, στα μπρόκολα, στις φράουλες, στα πορτοκάλια, στα λεμόνια, στα κρεμμύδια, στο σπανάκι, στον αρακά, στο λάχανο, στα βατόμουρα, ντομάτες.

Βιταμίνη D

Ρυθμίζει την ισορροπία ασβεστίου και φωσφόρου, προστατεύει τον θυρεοειδή και παραθυρεοειδή, βοηθά στην καταπολέμηση των αρθριτικών. Περιέχεται στις σαρδέλες στο σολομό, στον τόνο, στα αυγά, στα μανιτάρια, στα μύδια, στις γαρίδες στα τυριά, στο συκώτι, στο γάλα.

Βιταμίνη Ε

Ελαττώνει το λίπος στο αίμα, βοηθά στην επούλωση του δέρματος, των εκζεμάτων, των τραυμάτων, των πληγών, εξαφανίζοντας τα σημάδια, προστατεύει την καρδιά. Περιέχεται στα καρύδια, στα αυγά, στο σπανάκι, στα βερίκοκα, στο ρύζι, στα δημητριακά, στους ξηρούς καρπούς, στο ελαιόλαδο.

Βιταμίνη Κ

Σχετίζεται με το ασβέστιο και είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος. Περιέχεται στο γάλα, στο γιαούρτι, στις ντομάτες, στο μέλι, στο σπανάκι, στον κρόκο του αυγού.

Βιταμίνη Ρ

Προστατεύει από ψηλή πίεση και μειώνει τους κινδύνους καρδιακής προσβολής, βοηθά στην αντιμετώπιση της κύρωσης του ήπατος, τονώνει το σύστημα των αρτηριών και έχει βακτηριδιοκτόνες ιδιότητες. Περιέχεται στα σταφύλια, στα δαμάσκηνα, στις πράσινες πιπεριές.

Βιταμίνη F

Μειώνει τη χοληστερόλη, προστατεύει τα κύτταρα, τρέφει το δέρμα. Περιέχεται στα έλαια, στα δημητριακά, στο καρπούζι, στο πεπόνι.
Share it:

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

ΤΡΟΦΕΣ

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: