Αυξητική ορμόνη: Πώς να την αυξήσετε με φυσικό τρόπο

Η αυξητική ορμόνη (GH Growth Hormone) ή σωματοτροπίνη εκλείεται από την πρόσθια υπόφυση του εγκεφάλου.
Αυξητική ορμόνη
Η αυξητική ορμόνη (GH Growth Hormone) ή σωματοτροπίνη εκλείεται από την πρόσθια υπόφυση του εγκεφάλου. Πρόκειται για ένα πολύπλοκο μόριο που αποτελείται από 191 αμινοξέα. Η αυξητική ορμόνη διεγείρει την αύξηση της οστικής πυκνότητας, την ανάπτυξη της μυικής μάζας, των ιστών και συμβάλλει στη λιποδιάλυση.
    Με την πρόοδο της ηλικίας, όμως, τα επίπεδα παραγωγής της μειώνονται αισθητά.
    Δεν είναι λίγοι εκείνοι που προκειμένου να προωθήσουν την απελευθέρωση της αυξητικής ορμόνης καταφεύγουν στα συμπληρώματα διατροφής και σε άλλες ενέσιμες μεθόδους, παρά το μεγάλο κόστος και τους αυξημένους κινδύνους πρόκλησης ανεπανόρθωτης βλάβης στην υγεία. Επιστημονικές μελέτες υποστηρίζουν ότι η κατάχρηση τέτοιων ουσιών ενδέχεται να προκαλέσει ζάχαρο, πίεση, προβλήματα στην καρδία, ακόμα και καρκίνο.
     Νεότερες έρευνες, ωστόσο, δείχνουν ότι τα επίπεδα της αυξητικής ορμόνης είναι εφικτό να αυξηθούν με φυσικούς τρόπους:
       -Γυμναστική: Η άσκηση σε υψηλούς καρδιακούς παλμούς, όπως και η έντονη προπόνηση με βάρη, τα sprint ταχύτητας αλλά και οποιαδήποτε πολύωρη αερόβια άσκηση απελευθερώνουν μεγάλα επίπεδα αυξητικής ορμόνης. Τα επίπεδα της έντασης της άσκησης είναι καλό να διατηρούνται και να επιτυγχάνονται σε καθημερινή βάση.
      * Έρευνες αποδεικνύουν ότι τα άτομα που ακολουθούν για αρκετά χρόνια έναν υγιεινό τρόπο ζωής και άσκησης τείνουν να απελευθερώνουν μεγαλύτερες ποσότητες αυξητικής ορμόνης, από τα άτομα που ακολουθούσαν μια καθιστική ζωή και πρόσφατα αποφάσισαν να αναλάβουν ένα πρόγραμμα άσκησης.
      -Διατροφή: Σύμφωνα με τους ειδικούς μπορούμε να αυξήσουμε την ποσότητα της αυξητικής ορμόνης κάνοντας τις σωστές διατροφικές επιλογές. Καταλληλότερη, λοιπόν, θεωρείται μια πρωτεϊνική διατροφή. Τα λιπαρά Ωμέγα-3,6 και 9 βοηθούν επίσης στην απελευθέρωση της σωματοτροπίνης. Στην απελευθέρωση της συμβάλλουν επιπλέον, τα χαμηλά επίπεδα ινσουλίνης, καθώς μ' αυτό τον τρόπο αυξάνονται τα επίπεδα της γλυκαγόνης (συγγενική ορμόνη της αυξητικής), το οποίο επιτυγχάνεται με τον περιορισμό των υδατανθράκων. Προτείνεται μια προσεγμένη λήψη καλών υδατανθράκων (όπως το ψωμί και τα δημητριακά ολικής άλεσης).
    * Ο περιορισμός των θερμίδων είναι εξίσου σημαντικός παράγοντας ΜΕΙΩΣΗΣ της αυξητικής ορμόνης. Ένα αρνητικό ισοζύγιο (η δαπάνη των θερμίδων μεγαλύτερη από την πρόσληψη των θερμίδων), σε συνδυασμό με εντατική προπόνηση οδηγεί στη μείωση της απελευθέρωσης της αυξητικής ορμόνης. Επομένως, είναι σημαντικό οι αθλητές να διαχειρίζονται προσεκτικά την ένταση της προπόνησης κατά τη διάρκεια των περιόδων αυστηρού περιορισμού θερμίδων.
     -Τα αμινοξέα και ιδιαίτερα η L-αργινίνη και η ορνιθίνη συμβάλλουν στην απελευθέρωση της αυξητικής ορμόνης.
     -Ύπνος: Η αυξητική ορμόνη παράγεται καθ' όλη τη διάρκεια του 24ώρου, ωστόσο έχει αποδειχτεί ότι η μεγαλύτερη ποσότητα απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια της φάσης R.E.M., η οποία διαρκεί για 90-120 λεπτά. Ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται η συμπλήρωση ενός 8ωρου ύπνου, νωρίς το βράδυ.
Share it:

ΑΥΞΗΣΗ-ΜΥΙΚΗΣ-ΜΑΖΑΣ

Post A Comment: