Το CLA μειώνει το σωματικό λίπος και βελτιώνει τον δείκτη μάζας σώματος

CLA λίπος

Το CLA βοηθά στη διαχείριση του βάρους


Το CLA ή συζευγμένο λινολεϊκό οξύ, έχει ένα αυξανόμενο όγκο στοιχείων που αποδεικνύουν την ικανότητά του να μειώνει το σωματικό λίπος. Σε μια νέα μελέτη, 63 άτομα που έτειναν να είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα πήραν 1.700 mg CLA την ημέρα, ή ένα εικονικό φάρμακο φυτικού ελαίου, σε περίπου 7 ουγγιές αποστειρωμένου γάλακτος.

Μετά από 12 εβδομάδες, ενώ δεν υπήρχαν αλλαγές για το εικονικό φάρμακο, η ομάδα του CLA είχε χάσει σωματικό βάρος, βελτίωσε τον δείκτη μάζας σώματος, είχε λιγότερο συνολικό λίπος και υποδόριο λίπος, χαμηλότερο ποσοστό σωματικού λίπους, και ένα μικρότερο μέγεθος στην περιοχή μεταξύ του ισχίου και της μέσης. Όσο υψηλότερος ήταν ο τον δείκτης μάζας σώματος κατά την έναρξη της μελέτης, τόσο μεγαλύτερη ήταν η βελτίωση σε όλες τις μετρήσεις.


Το CLA μπορεί να μειώσει το σωματικό λίπος και να αποτρέψει την αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια των διακοπών

Η περίοδος των διακοπών είναι συχνά ένας χρόνος αύξησης του σωματικού βάρους για πολλούς ανθρώπους. Σε μια μελέτη στην οποία συμμετείχαν 49 υπέρβαροι, αλλά κατά τα άλλα υγιείς ενήλικες 18-44 ετών, η συμπλήρωση με CLA (συζευγμένο λινολεϊκό οξύ) για έξι μήνες, από τον Ιούλιο μέχρι τον Δεκέμβριο μείωσε το σωματικό λίπος και εμπόδισε την αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της περιόδου διακοπών από το Νοέμβριο έως το Δεκέμβριο. Οι ασθενείς τυχαιοποιήθηκαν για να λάβουν είτε 3,2 γρ. CLA την ημέρα ή ένα εικονικό φάρμακο.

Μετά από έξι μήνες, όσοι έλαβαν το CLA είχαν μειώσει το σωματικό τους λίπος κατά 2,2 κιλά, ενώ εκείνοι που έλαβαν το εικονικό φάρμακο δεν παρουσίασαν καμία μεταβολή. Η διάθεση είχε επίσης βελτιωθεί σημαντικά για εκείνους που λάμβαναν CLA, σε σύγκριση με τις βασικές εκθέσεις. Μεταξύ των δύο ομάδων, δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στον μεταβολικό ρυθμό σε κατάσταση ηρεμίας, της σωματικής δραστηριότητας, τη διατροφικής πρόσληψης, της αντίστασης στην ινσουλίνης, των λιπιδίων του αίματος, των δεικτών της ηπατικής λειτουργίας ή των γενικών δεικτών φλεγμονής. Ωστόσο, για την ομάδα που λάμβανε CLA, υπήρξε μια σημαντική μείωση στο  βιοδείκτη της ενδοθηλιακής δυσλειτουργίας, που πιστεύεται ότι είναι ένα βασικό στοιχείο για την ανάπτυξη της αθηροσκλήρωσης ή σκλήρυνσης των αρτηριών.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι  υφιστάμενες έρευνες δείχνουν ότι ακόμα και μικρές αυξήσεις στο βάρος κατά την περίοδο διακοπών συμβάλλουν στη συνολική αύξηση του σωματικού βάρους των ενηλίκων, και λαμβάνοντας υπόψη ότι το 65% των ενηλίκων στις ΗΠΑ είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης είναι αρκετά ενθαρρυντικά.


Δυνατότεροι  οι ηλικιωμένοι με σελήνιο, κρεατίνη και CLA 

Σε δύο μελέτες οι ηλικιωμένοι με υψηλότερα επίπεδα σεληνίου είχαν ισχυρότερους μύες από αυτούς με χαμηλότερα επίπεδα, και οι ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας που έπαιρναν κρεατίνη και CLA σε συνδυασμό με άσκηση είχαν ισχυρότερους μύες, πιο άπαχη μυϊκή μάζα και λιγότερο λίπος σε σύγκριση με την ομάδα εικονικού φάρμακου.

Στη μελέτη με το σελήνιο, οι γιατροί σημείωσαν ότι οι μύες χρειάζονται σελήνιο για να λειτουργήσουν σωστά, αλλά ότι δεν υπάρχουν μελέτες σχετικά με το πώς το σελήνιο επηρεάζει την αντοχή των μυών. Ερευνητές εξέτασαν 891 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 65 ετών και άνω, οι οποίοι/ες είχαν λάβει μέρος στην κοινοτική μελέτη «Chianti» στην Τοσκάνη της Ιταλίας. Οι επιστήμονες μέτρησαν τα επίπεδα του σεληνίου στο πλάσμα του αίματος και διαπίστωσαν ότι, κατά μέσο όρο, τα επίπεδα σεληνίου ήταν 24% κάτω από τα ελάχιστα που οι γιατροί πιστεύουν ότι είναι απαραίτητα για να παράγουν αρκετή σελινοπρωτεΐνη, τα αντιοξειδωτικά ένζυμα που κρατούν τους μύες υγιείς. Οι ερευνητές επίσης μέτρησαν τη δύναμη του ισχίου, της λαβής του χεριού και των εκτάσεων του γονάτου, και διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες με τα υψηλότερα επίπεδα σεληνίου ήταν 41% πιο πιθανό να έχουν δυνατότερους γοφούς και 48% περισσότερες πιθανότητες να έχουν δυνατότερη λαβή και έκταση του γόνατος σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες που είχαν χαμηλότερα επίπεδα σεληνίου.

Στη μελέτη κρεατίνης/λινελαϊκού οξέος, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν 19 άνδρες και 20 γυναίκες, ηλικίας 65 ετών και άνω, οι οποίοι εκτελούσαν άσκηση αντίστασης δύο φορές την εβδομάδα για έξι μήνες, ενώ έπαιρναν 5 γρ. μονοϋδρικής κρεατίνης συν 6 γρ. συζευγμένου λινολεϊκού οξέος (CLA) ανά ημέρα ή ένα εικονικό φάρμακο. Οι επιστήμονες μέτρησαν το περπάτημα, την ισορροπία, το κάθισμα, την ορθοστασία και το ανέβασμα σε σκάλες και διαπίστωσαν ότι και οι δύο ομάδες βελτιώθηκαν, αλλά ότι η ομάδα κρεατίνης/ λινελαϊκού οξέος είχε μεγαλύτερη μυϊκή αντοχή, ισχυρότερες εκτάσεις γονάτου, πιο άπαχη μυϊκή μάζα (χωρίς λίπος) και τα άτομα είχαν χάσει περισσότερο λίπος από ότι τα άτομα στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου, χωρίς παρενέργειες.


Το CLA καίει λίπος ενώ κοιμάστε

Σε μια νέα μελέτη υπέρβαροι ενήλικες που έπαιρναν CLA, έκαψαν περισσότερες θερμίδες από σωματικό λίπος ενώ κοιμούνταν.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Wisconsin, προσέλαβαν 23 κατά τα άλλα υγιείς αλλά υπέρβαρους άνδρες και γυναίκες με δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) από 25 έως 30, ηλικίας 18 έως 44, να λάβουν 3,2 γρ. CLA την ημέρα στο πρωινό τους ή ένα εικονικό φάρμακο για έξι μήνες. Για να μετρηθούν με ακρίβεια πόσα και ποια είδη ενέργειας έκαψαν οι συμμετέχοντες, γιατροί τοποθέτησαν κάθε άνδρα και γυναίκα μέσα σε ένα ειδικό σφραγισμένο δωμάτιο παρακολούθησης, που ονομάζεται μεταβολικός θάλαμος, για 24 ώρες στην αρχή και στο τέλος της μελέτης.

Μετά από έξι μήνες, εκείνοι που λάμβαναν CLA έκαψαν κατά μέσο όρο 4 γρ. περισσότερου σωματικού λίπους, ενώ κοιμούνταν απ’ ότι είχαν χάσει κατά την έναρξη της μελέτης, ενώ εκείνοι στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου έκαψαν 7 γρ. λιγότερο. Τα άτομα στην ομάδα του CLA έκαψαν επίσης 3,3% λιγότερη ενέργεια από πρωτεΐνη, ενώ κοιμούνταν σε σύγκριση με την έναρξη της μελέτης, ενώ η ομάδα του εικονικού φαρμάκου έκαψε 0,3% περισσότερο. Σε σύγκριση με την έναρξη της μελέτης, η ομάδα του εικονικού φαρμάκου έκαψε κατά μέσο όρο 43 λιγότερες θερμίδες, ενώ κοιμόταν, ενώ δεν υπήρχε μεταβολή στην ομάδα του CLA.

Οι γιατροί σημείωσαν ότι όσοι έλαβαν το CLA έκαψαν επίσης περισσότερο λίπος, ενώ ήταν ξύπνιοι, αλλά ότι το αποτέλεσμα αυτό δεν ήταν στατιστικά σημαντικό. Αυτή είναι μία από τις πρώτες μελέτες που μέτρησε σε μια περίοδο 24-ωρών πώς το CLA έκαιγε το λίπος. Προγενέστερες μελέτες μέτρησαν μικρότερες χρονικές περιόδους, δεν χρησιμοποίησαν ένα μεταβολικό θάλαμο και δεν παρακολουθούσαν τις ώρες ύπνου. Σύμφωνα με τους γιατρούς η μελέτη επιβεβαίωσε ότι το CLA καίει το λίπος του σώματος και όχι το λίπος από τη διατροφή.

Από που να αγοράσετε το CLA

Το CLA μπορείτε να το βρείτε από την ελληνική ιστοσελίδα της myprotein σε πολύ τιμές. Μπορείτε να βρείτε ποικιλία από αυθεντικά και ποιοτικά συμπληρώματα διατροφής.

Ένα καλό CLA που έχει ερευνηθεί είναι: CLA Συζευγμένο Λινολεϊκό Οξύ.
Προτεινόμενη χρήση: λαμβάνετε 2 καψούλες, 1-2 φορές την ημέρα μαζί με το φαγητό. Περιέχει CLA Συζευγμένο Λινολεϊκό Οξύ 80% (από Κάρδαμο), Ζελατίνη (Softgel), Γλυκερόλη, Αποσταγμένο νερό. Χωρίς τεχνητά χρώματα & συντηρητικά , μαγιά , γλουτένη, άμυλο & λακτόζη. Χωρίς προστεθεμένο αλάτι (χλωριούχο νάτριο) ή ζάχαρη

Αν δεν μπορείτε με τις καψούλες πάρτε το CLA σε σκόνη:  CLA - ΣΚΟΝΗ.
Προτεινόμενη χρήση: Προσθέστε 150-250ml νερό ή χυμό μέσα στο σέικερ μας. Μετά προσθέστε 5g, ανακινήστε και καταναλώστε. Χρησιμοποιήστε το μία φορά ημερησίως Εναλλακτικά προσθέστε το στα ήδη υπάρχοντα αθλητικά σας συμπληρώματα.
Share it:

ΚΑΨΙΜΟ-ΛΙΠΟΥΣ

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ

Post A Comment: