Responsive Ad Slot

Πως να αποτρέψω τα περιττά κιλά στην εγκυμοσύνη

Τρίτη, 5 Σεπτεμβρίου 2017

/ by Άνθια Κουρσάρη

Η προετοιμασία για την εγκυμοσύνη δεν είναι τόσο περίπλοκη όσο νομίζετε. Στην πραγματικότητα, ο καλύτερος τρόπος για να προετοιμαστείτε για την εγκυμοσύνη είναι απλά να φροντίσετε το σώμα σας. Προσωπικά, συνέχισα τον τρόπο ζωής μου στην προπόνηση με ένταση, παρακολουθώντας το φαγητό μου, παίρνοντας ποιοτικά συμπληρώματα και πίνοντας άφθονο νερό - αλλά ξεκινώντας από νωρίς βοηθά περισσότερο.

Αν δεν είστε σίγουροι από πού να ξεκινήσετε την προσπάθειά σας για να γίνεται fit πριν ή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας, ακολουθήστε αυτές τις απλές συμβουλές!

Μην σταματήσετε την άσκηση
Το να είστε fit πριν να μείνετε έγκυος κάνει τα πάντα σχετικά με την περίοδο κύησης, την εργασία σας και τη μεταγεννητική ζωή πολύ πιο ευχάριστα. Στην πραγματικότητα, μια μελέτη στο περιοδικό PLOS ONE διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που είναι μέτρια υγιές πριν την εγκυμοσύνη [βασιζόμενο στο BMI (Δείκτης Μάζας Σώματος) 18,5-24 kg/m2] δεν κερδίζουν τόσο μεγάλο βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όσο οι λιγότερο ενεργές γυναίκες. Κάτι τόσο εύκολο όσο μια τακτική 20λεπτη βόλτα στο τοπικό πάρκο μπορεί να κάνει τον δρόμο πίσω στο παλιό σας σώμα πολύ πιο εύκολο και γρηγορότερο.

Δεν προσπάθησα να θέσω προσωπικά ρεκόρ ή να κερδίσω βραβεία κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου - απλά συνέχισα να κάνω αυτό που έκανα. Αν δεν έχετε εγκυμοσύνη υψηλού κινδύνου, δεν υπάρχει λόγος να σταματήσετε την άσκηση.
Στην πραγματικότητα, μια έρευνα που έγινε στο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα διαπίστωσε ότι οι έγκυες γυναίκες που ασκούνται μπορεί να μειώσουν σημαντικά τον κίνδυνο του C-section και να γεννήσουν μεγάλα μωρά. Ακόμα, χρησιμοποιήστε την κοινή λογική και την ορθή κρίση σας. Εάν κάτι δεν το αισθάνεστε σωστό, σταματήστε να το κάνετε ή κάντε μια προσαρμογή/αλλαγή. Το βάρος μου στα καθίσματα και στα deadlifts μειώθηκε κατά 50% περίπου κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, αλλά αυτό δεν σήμαινε ότι σταμάτησα.

Φροντίστε τον εαυτό σας, κάντε τεντώματα κάθε μέρα και σκεφτείτε να προσθέσετε το πιλάτες στη ρουτίνα σας. Έχω ενσωματώσει επίσης ένα μασάζ κάθε δεύτερη εβδομάδα. Αν βρείτε έναν έμπειρο θεραπευτή μασάζ, θα ξέρει πώς να εργαστεί με την κοιλιά σας.

Μην καταπολεμάτε τους πόθους σας
Έγκυος ή όχι, η κατανάλωση φαγητού είναι θέμα αυτοπειθαρχίας. Συνέχισα να παρακολουθώ όλη την διατροφή μου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου, όπως έκανα και πριν. Η ευελιξία στη διατροφή, μου έδωσε τη δυνατότητα να δημιουργήσω χώρο για τα τρόφιμα που λαχταρούσα.

Θυμηθείτε να επιτρέψετε στον εαυτό σας να απολαύσετε την εγκυμοσύνη σας, αλλά μην το χρησιμοποιήσετε ως δικαιολογία για να τρώτε ό, τι θέλετε. Ένα μωρό μεγαλώνει μέσα σας, και πρέπει να σιγουρευτείτε ότι του παρέχετε τα καλύτερα θρεπτικά συστατικά και αρκετό νερό κάθε μέρα.

Οι επιλογές τροφίμων που κάνετε τώρα θα μπορούσαν να επηρεάσουν το παιδί σας για τη ζωή. Η έρευνα στο περιοδικό Birth έδειξε ότι η κατανάλωση υπερβολικής ποσότητας φαγητού και fast food όταν είστε έγκυος μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερο βάρος γέννησης βρέφους και ενδεχομένως παχυσαρκία στην παιδική ηλικία.

Μειώστε τον χρόνο προετοιμασίας γεύματος
Πιστεύω ότι η στάση σας μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά σε οποιοδήποτε στάδιο της ζωής. Ακόμα και μια έρευνα από το Obesity Research and Clinical Practice διαπίστωσε ότι οι έγκυες γυναίκες που απέκτησαν το σωστό βάρος κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης ακολουθούσαν ένα σχέδιο γεύματος και επέλεγαν το φαγητό τους προσεκτικά. Ωστόσο, οι γυναίκες που πίστευαν ότι "τρώνε για δύο" έβαλαν υπερβολικό βάρος.
Σε όλη μου την εγκυμοσύνη, και ιδιαίτερα μετά, αγόρασα πολλά γεύματα B-Elite Fuel (έτοιμα κατεψυγμένα υγιεινά γεύματα). Ήξερα ότι, αν είχα κάτι πάντα στην κατάψυξή μου, θα ήταν τα γεύματα μου και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όταν έβλεπα πόθου για φαγητό ή έβλεπα αποφυγές για φαγητό και δεν μπορούσα να σκεφτώ τίποτα για φαγητό. Ζέστανα το αγαπημένο μου γεύμα, πρόσθετα λίγο τυρί ή αβοκάντο, τα αγαπημένα μου καρυκεύματα και έτοιμο το γεύμα.

Μετά την εγκυμοσύνη είναι αυτά τα υγιεινά και έτοιμα γεύματα που με βοήθησαν περισσότερο. Όταν έγινα ξαφνικά μια νέα μαμά, με ένα νεογέννητο και τη δική μου επιχείρηση - δεν υπήρχε κάτι τέτοιο όπως η άδεια μητρότητας. Επίσης, έπρεπε να διατηρήσω τις θερμίδες μου ψηλά για να υπάρχει άφθονο γάλα για θηλασμό, οπότε η διατήρηση της καλής διατροφής ήταν πιο σημαντική από ποτέ.

Το να είσαι τόσο απασχολημένος, μαθαίνοντας όλα σχετικά με τη μητρότητα, έκανε την προετοιμασία φαγητού ανύπαρκτη. Έτσι παρήγγειλα αρκετά γεύματα B-Elite ώστε να μπορώ να έχω ένα από αυτά ανά ημέρα, επιπρόσθετα με το πρωινό βρώμης και τα αυγά μου, και ένα οικογενειακό δείπνο που θα μαγειρεύει ο σύζυγός μου, ο Άλεξ. Αυτά τα γεύματα ήταν ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για να επανέλθω στο σχήμα μου διατηρώντας παράλληλα την παροχή γάλακτος για τον θηλασμό.

Εάν σκέφτεστε το B-Elite Fuel, αλλά νομίζετε ότι φαίνεται λίγο άνοστο, προσθέστε το αγαπημένο σας συνοδευτικό ή σάλτσα. Μερικά από τα αγαπημένα μου που πρόσθετα ενώ ήμουν έγκυος ήταν η σάλτσα, το τυρί, το αβοκάντο και το λεμόνι. Τα γεύματα είναι υπέροχα όπως είναι, αλλά αν ήθελα να τα αλλάξω λίγο, τα έβγαζα, τα ανακάτευα σε ένα μπολ και τύλιγα τα πάντα σε μια τορτίγια.

Smart Συμπληρώματα
Η εγκυμοσύνη δεν σημαίνει ότι είναι το τέλος των συμπληρωμάτων. Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μου, τα συμπληρώματα που χρησιμοποιούσα ήταν πρωτεΐνη ορού γάλακτος, αμινοξέα, ωμέγα-3 λιπαρά, CLA και μια πολυβιταμίνη. Σταμάτησα τους θερμογεννετικούς λιποδιαλύτες και τα shakes πριν την άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού. 

Σας συνιστώ να μιλήσετε με τον μαιευτή σας προτού ξεκινήσετε οποιοδήποτε νέο είδος συμπληρώματος, αλλά η λήψη καφεΐνης θα πρέπει σίγουρα να είναι περιορισμένη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης λόγω της πιθανής επίδρασής της στην εμβρυϊκή ανάπτυξη.

Πηγή: Jessie Hilgenberg, IFBB Figure Pro, figure and bikini competition coach
© all rights reserved