Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 & Άσκηση

διαβήτης και άσκηση
Ο διαβήτης τύπου 2 είναι μια σοβαρή ασθένεια, αλλά αυτό δεν πρέπει να σας σταματήσει από το να μείνετε ενεργοί κάνοντας αεροβική άσκηση και προπόνηση αντίστασης.

Σε αυτό το άρθρο θα μάθετε περισσότερα για το πώς μπορείτε να γυμναστείτε εάν πάσχετε από διαβήτη τύπου 2.

Κάποιοι ασθενείς που έχουν διαγνωστεί με διαβήτη τύπου 2, που ονομάζεται επίσης σακχαρώδης διαβήτης ενηλίκων, ανησυχούν για την αντιμετώπιση περαιτέρω προβλημάτων υγείας όταν αρχίζουν μια νέα ρουτίνα προπόνησης. Δεν υπάρχει όμως κάποιος λόγος ανησυχίας.

Ο σακχαρώδης διαβήτης τύπου 2 είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα στην κοινωνία μας, και οι αριθμοί των νεοδιαγνωσθέντων ανθρώπων έχουν αυξηθεί. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτό μπορεί να ελεγχθεί με ένα αυστηρό πρόγραμμα διατροφής και άσκησης και, σε ορισμένες περιπτώσεις, με χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής για να βοηθήσει το σώμα να απαλλαγεί από την υπερβολική ζάχαρη.

Οι διαβητικοί ασθενείς πρέπει να γνωρίζουν καθημερινά τα νούμερα της γλυκόζης στο αίμα τους (BG) και να βεβαιώνονται ότι πέφτουν μέσα σε ένα προκαθορισμένο εύρος. Εάν ο διαβητικός ασθενής δεν δίνει αυστηρή προσοχή στους αριθμούς της BG, στη  δίαιτα, στην άσκηση, και στις συνταγογραφούμενες δόσεις φαρμακευτικής αγωγής, και αν οι αριθμοί της γλυκόζης αίματος γίνονται ανεξέλεγκτοι, τότε αυτό μπορεί να οδηγήσει σε οποιοδήποτε ή σε όλα από τα ακόλουθα:

1. Καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικό

Οι ενήλικες με διαβήτη έχουν ποσοστά θανάτου από καρδιακή νόσο περίπου 2 έως 4 φορές υψηλότερα από ότι οι ενήλικες χωρίς διαβήτη. Ο κίνδυνος για εγκεφαλικό επεισόδιο είναι 2 έως 4 φορές υψηλότερος μεταξύ των ατόμων με διαβήτη.

2. Υψηλή αρτηριακή πίεση

Κατά την περίοδο 2003-2004, το 75% των ενηλίκων με αναφερόμενο σακχαρώδη διαβήτη είχε αρτηριακή πίεση μεγαλύτερη ή ίση με 130/80 χιλιοστά υδραργύρου (mm Hg), ή χρησιμοποιούσαν συνταγογραφούμενο φάρμακο για την υπέρταση.

3. Τύφλωση

Διαβητική αμφιβληστροειδοπάθεια (διαταραχή του αμφιβληστροειδούς) προκαλεί 12.000 έως 24.000 νέες περιπτώσεις τύφλωσης κάθε χρόνο.

4. Νεφρική νόσος

Ο διαβήτης είναι η κύρια αιτία της νεφρικής ανεπάρκειας.

5. Ακρωτηριασμοί

Περισσότερο από το 60% των μη τραυματικών ακρωτηριασμών των κάτω άκρων συμβαίνουν σε άτομα με διαβήτη.

Η άσκηση με Διαβήτη

Έχοντας αυτή την ασθένεια σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να σταματήσετε την καθημερινή σας ρουτίνα και να καθίσετε απλά στον καναπέ ανησυχόντας για το τι θα μπορούσε να συμβεί. Η καλύτερη συμβουλή είναι να σηκωθείτε και να δραστηριοποιηθείτε.

Συνήθως συνιστώνται οι αερόβιες δραστηριότητες στους ασθενείς που αποτελούνται είτε από τουλάχιστον 30 λεπτά μέτριας έντασης σωματική δραστηριότητα (συμπεριλαμβανομένου του στατικού ποδηλάτου, περπάτημα με γρήγορο ρυθμό, κλπ) τις περισσότερες μέρες της εβδομάδας, ή τουλάχιστον 20 λεπτά έντονης έντασης φυσικής δραστηριότητας (τζόκινγκ ή τρέξιμο) 3 ημέρες την εβδομάδα.

Η άσκηση αντίστασης επίσης συνιστάται, η οικοδόμηση δύναμης, και οι δραστηριότητες που φέρουν βάρος. Δύο μέρες την εβδομάδα θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνετε ασκήσεις ενδυνάμωσης (π.χ. προπόνηση με βάρη) σε μία κανονική σας ρουτίνα. Η προπόνηση με βάρη θα διατηρήσει και θα αυξήσει τη μυϊκή σας δύναμη και αντοχή.

Το σώμα σας είναι σχεδιασμένο για προσαρμογή. Κάθε σύστημα στο σώμα σας είναι σχεδιασμένο να προσαρμόζεται στην κατάσταση στην οποία βρίσκεται και στο περιβάλλον μέσα στο οποίο τοποθετείται. Ασφαλώς υπάρχουν περιορισμοί σε αυτό το μηχανισμό προσαρμογής, αλλά αυτό εξακολουθεί να είναι η ομορφιά του.

Διαφοροποιήστε τις προπονήσεις σας από μέρα σε μέρα ή από εβδομάδα σε εβδομάδα. Μην τρέχετε πάντα από την ίδια διαδρομή και μην χρησιμοποιείτε πάντα το ίδιο αεροβικό μηχάνημα. Αλλάξτε την ώρα που τρέχετε συνήθως.

Ο στόχος είναι να αυξήσετε τον καρδιακό σας ρυθμό, ο οποίος θα κάψει την περισσεύον ζάχαρη και θα ενισχύσει την καρδιά και τους πνεύμονες. Κάνοντας μερικά ροκανίσματα ή άλματα κατά μήκος του δρόμου όταν χρειάζεστε ένα διάλειμμα είναι καλύτερο από το να σταματάτε και να λέτε στον εαυτό σας ότι δεν μπορείτε να συνεχίσετε.

Να θυμάστε, ο στόχος της καρδιαγγειακής προπόνησης είναι να φτάσετε τον στοχευμένο καρδιακό σας ρυθμό για τουλάχιστον 30 λεπτά. Στην αρχή αυτό μπορεί να σημαίνει ότι μπορείτε να επιβραδύνετε το τρέξιμο στον διάδρομο ή ακόμη και να αρχίσετε να περπατάτε όσο μπορείτε ώστε να κρατήσετε τον καρδιακό σας ρυθμό εντός της ζώνης που απαιτείται.

Όταν αρχίζετε να πέφτετε κάτω από την στοχευμένη ζώνη τότε θα επιταχύνετε και πάλι το ρυθμό και θα συνεχίσετε με το χρόνο σας. Με τη συνεχή άσκηση θα φτάσετε στο σημείο που θα πρέπει να εκτελέσετε τα πλήρη 30 λεπτά. Στη συνέχεια, θα πρέπει να αυξήσετε την ένταση ανεβάζοντας την κλίση στο διάδρομο ή τρέχοντας πιο γρήγορα για να σας κρατήσει εντός του στοχευμένου καρδιακού ρυθμού.

Ο διαβήτης τύπου 2 είναι μια πολύ σοβαρή ασθένεια. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι θα πρέπει να σταματήσετε τη ζωή σας. Κάνοντας μία έρευνα θα ανακαλύψετε πολλούς ανθρώπους που έχουν διαγνωστεί με διαβήτη τύπου 2 και εξακολουθούν να ζουν μια φυσιολογική και υγιή ζωή. Ναι, θα πρέπει να αλλάξετε κάποια από τα πράγματα που κάνετε και θα πρέπει να προσέχετε τι τρώτε, αλλά αν το διαβάζετε αυτό, τότε ίσως ήδη ακολουθείτε το fitness lifestyle έτσι κι αλλιώς.

Αν πάρετε ένα θετικό τεστ ούρων για κετόνες θα σας κάνουν και τεστ αίματος ούτως ή άλλως καθώς υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να έχετε κετόνες στα ούρα σας. Ο διαβήτης είναι μόνο ένας από αυτούς .

Ο πιο ακριβής τρόπος για να ελέγχετε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα σας είναι με τον έλεγχο των επιπέδων της A1C σας. Το μόνιτορ γλυκόζης θα σας δώσει μια ανάγνωση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα σας σε κάθε δεδομένη στιγμή. Η A1C θα σας δώσει ένα μέσο όρο των επιπέδων του σακχάρου που έχετε μέσα στο σύστημά σας κατά τους τελευταίους 3 μήνες.

Αν διαπιστώσετε ότι είστε διαβητικός, συμβουλευθείτε τον νοσηλευτή σας για ένα πρόγραμμα άσκησης που θα είναι κατάλληλο για σας. Μην το αμελήσετε αυτό νομίζωντας ότι μόνο και μόνο επειδή αισθάνεστε καλά τώρα δεν έχετε κάτι να ανησυχείτε.

Ακριβώς όπως και πολλές ασθένειες, όταν για πρώτη φορά παρατηρήσετε τα σημάδια, αυτό σημαίνει ότι η ασθένεια βρίσκεται καθ’οδόν και μπορεί να μην είστε σε θέση να την σταματήσετε. Αφιερώστε το χρόνο τώρα και να πάρτε τον έλεγχο προτού η ασθένεια πάρει τον έλεγχο για εσάς.


Συμπέρασμα

Ο διαβήτης δεν είναι κάτι για το οποίο θα πρέπει να ντρέπεστε και μπορεί συνήθως να ελεγχθεί με δίαιτα και άσκηση. Δεν θα είναι εύκολο, αλλά κανείς δεν σας υποσχέθηκε ποτέ ότι η ζωή θα είναι εύκολη.

Σκεφτείτε ότι υπάρχουν 1.440 λεπτά κάθε μέρα, μπορείτε λοιπόν να προγραμματίσετε τουλάχιστον 30 λεπτά για μια σωματική δραστηριότητα.
Share it:

ΓΕΝΙΚΑ

ΥΓΕΙΑ

Post A Comment: