Γρήγορες vs Αργές Επαναλήψεις

Αρκετός ντόρος έχει δημιουργηθεί γύρω από αυτό το θέμα.Τι ξέραμε μέχρι πρόσφατα.- Θες όγκο? Κάνε τις επαναλήψεις σου αργά. ΛΑΘΟΣ

Shake down the MYTH

Καταρρίπτοντας τον μύθο έρχονται νέες έρευνες να μας πούνε ότι οι γρήγορες επαναλήψεις είναι αυτές που προωθούν την μεγαλύτερη ανάπτυξη και την υπερτροφία των μυών.

Γιατί όμως?

Η λογική των αργών επαναλήψεων είναι  το ‘‘time under tension’’ ο χρόνος που ο μυς βρίσκεται υπό τάση.Έτσι όσο πιο αργές οι επαναλήψεις τόσο πιο πολύ ώρα ο μυς είναι κάτω από πίεση με αποτέλεσμα να παράγεται παραπάνω γαλακτικό οξύ, μια αναβολική ουσία του οργανισμού. Επίσης ο οργανισμός στέλνει πιο πολύ αίμα στους μυς με αποτέλεσμα την μεγαλύτερη αιμάτωση των μυών.

Καλά όλα αυτά, βοηθάνε έως ένα σημείο στην υπερτροφία των μυών. Όμως οι αργές επαναλήψεις κουράζουν πιο πολύ τον μυ με αποτέλεσμα να σηκώνουμε λιγότερα κιλά και να κάνουμε λιγότερες επαναλήψεις και  σετ.

Και ερχόμαστε στις γρήγορες επαναλήψεις

Μπορεί ο χρόνος υπό τάση του μυός να είναι λιγότερος αλλά:

Κάνοντας τις επαναλήψεις μας γρήγορες μεγαλώνουμε και την ταχύτητα των μυών κάτι το οποίο είναι σαφώς πιο λειτουργικό για πολλούς λόγους. Σίγουρα θα έχετε προσέξει πόσο υπερτροφικοί είναι οι μυς ορισμένων αθλητών των οποίων η προπόνηση στηρίζεται κυρίως στην δυναμοταχύτητα λόγω των απαιτήσεων που έχουν τα αθλήματα τους όπως: Usain Bolt  sprinter 100m. , Wladimir Klitschko boxer. , Aurimas Didzbalis weightlifter κτλπ.

Όπως έχουμε προαναφερθεί όμως και σε προηγούμενα άρθρα, καλό είναι να πραγματοποιούμε ποικιλία μεθόδων στην προσπάθειά μας για την ανάπτυξη των μυών μας.
Ένας καλός συνδυασμός αργών και γρήγορων επαναλήψεων είναι να γίνεται η γρήγορη κίνηση στις θετικές φάσεις των επαναλήψεων(όταν σηκώνουμε τα βάρη) ενώ στην αρνητική φάση(όταν πέφτουν τα βάρη)αντί να αφήνουμε την βαρύτητα να κάνει την δουλειά, την κάνουμε εμείς αργά και ελεγχόμενα,κάτι το οποίο βέβαια οδηγεί και αυτό στην πρόωρη κούραση, που όμως, με βάση όσα έχουν δείξει μελέτες, δίνοντας έμφαση στις αρνητικές επαναλήψεις προκαλείται αρκετή ‘‘ζημιά’’ στον μυ κάνοντας τον να μεγαλώνει παραπάνω.

Συνοψίζοντας ανάμεσα στις αργές και στις γρήγορες επαναλήψεις επιλέγουμε τις γρήγορες. Καλό θα ήταν όμως, καμιά φορά στο πρόγραμμα υπερτροφίας, να εφαρμόζουμε την μέθοδο με τις αρνητικές επαναλήψεις που αναφέραμε στην προτελευταία παράγραφο.

Πηγή:  fmh.gr

Παναγιώτης Κουρσάρης