Ομάδα αίματος Α: διατροφή και τροφές που βοηθούν


Σύμφωνα με το γιατρό Peter J. D’ Adamo όσοι ανήκουν στην ομάδα Α θα πρέπει να μειώσουν στο ελάχιστο τροφές ζωικής προέλευσης και ιδιαίτερα το κρέας. Αντιθέτως αυτή η ομάδα αίματος αντιδρά πολύ καλά στους υδατάνθρακες και στα προϊόντα σόγιας.

Η κατανάλωση κρέατος δεν πρέπει να ξεπερνά τις 3 φορές ανά βδομάδα. Οι προτιμότερες τροφές από κρέας είναι το κοτόπουλο και η γαλοπούλα. Από ψάρια μπορούμε να τρώμε έως και 4 φορές την βδομάδα. Πηγές ψαριών: μπακαλιάρος, σαρδέλα, σολομός, μπαρμπούνι, πέστροφα, σαλιγκάρια

Τροφές που ωφελούν την ομάδα αίματος Α

Από όσπρια: φακές, κόκκινα, μαύρα και μαυρομάτικα φασόλια 

Από χορταρικά: αγκινάρες, αντίδια, βλαστάρια αλφάλφα, φύλλα παντζαριών, μπρόκολα, καρότα, ακτινίδια, ραδίκια, σκόρδο, πράσα, μαρούλια, μπάμιες, κρεμμύδια, μαϊντανός, κολοκύθα, σπανάκι, τζίντζερ, σέσκουλα
Από δημητριακά: αμάραντος και φαγόπυρο
Από φρούτα:σύκα, κεράσια, βερίκοκα, ανανάς, φρέσκα δαμάσκηνα, γκρέιπφρουτ, λεμόνια
Από χυμούς: βερίκοκο, καρότο, σέλινο, κεράσι, γκρέιπφρουτ, ανανάς, δαμάσκηνο, νερό με λεμόνι

Από ξηρούς καρπούς:  φιστίκια, κολοκυθόσποροι

Από λίπη: λινέλαιο, ελαιόλαδο, φυστικοβούτυρο

Προϊόντα σόγιας: μπορείτε να αντικαταστήσετε τα γαλακτοκομικά με γάλα και τυρί σόγιας

Ουδέτερες τροφές

Από όσπρια: κουκιά, άσπρα φασόλια, μπιζέλια

Από χορταρικά: ρόκα, σπαράγγια, αβοκάντο, παντζάρια, κουνουπίδι, σέλινο, καλαμπόκι, αγγούρια, αντίδια, σινάπι, κρεμμυδάκια, ραπανάκια, λαχανάκια Βρυξελλών, κολοκύθια, κάρδαμο

Από δημητριακά: κριθάρι, κεχρί, βρόμη (κουάκερ), ακατέργαστο ρύζι.

Από φρούτα:μήλα, χουρμάδες, σταφύλια, ακτινίδια, πεπόνι, καρπούζι, ροδάκινα, νεκταρίνια, αχλάδια, λωτοί, ρόδια, φραγκόσυκα, φράουλες.

Από χυμούς: μήλο, λάχανο, αγγούρι, σταφύλι, μαϊντανός, σπανάκι, ραδίκι, παντζαρόφυλλο, σέσκουλο

Από ξηρούς καρπούς: αμύγδαλα, κάστανα, φουντούκια, σουσάμι, ταχίνι, ηλιόσποροι, καρύδια

Από έλαια:μουρουνέλαιο

Από γαλακτοκομικά: φέτα, τυρί κατσίκας, γάλα κατσίκας, κεφίρ, γιαούρτι

Τροφές προς αποφυγή

Από όσπρια: ρεβίθια, φασόλια γίγαντες

Από χορταρικά: λάχανο, μελιτζάνες, μανιτάρια, πράσινες πιπεριές, καυτερές πιπεριές, πατάτες, ντομάτες, γλυκοπατάτα

Από δημητριακά: σιτάρι, φαρίνες, ψωμί σιταρένιο, μακαρόνια

Από φρούτα:μπανάνα, μανταρίνι, καρύδα, πεπόνι, παπάγια

Από χυμούς: πορτοκάλι, ντομάτα, παπάγια

Από ξηρούς καρπούς: κάσιους, φιστίκια Αιγίνης

Από έλαια:καλαμποκέλαιο, βαμβακέλαιο, φιστικέλαιο, σουσαμέλαιο

Από γαλακτοκομικά: τυρί τσένταρ, ροκφόρ, κότατζ, βούτυρο, παγωτά, γάλα

Από κρεατικά: μπέικον, βοδινό, πάπια, χήνα, αρνί, συκωτάκια, χοιρινό, ζαμπόν, λαγός 

Από ψαρικά: αντσούγια, χαβιάρι, μύδια, καβούρια, αστακός, χταπόδι, γαρίδες, καλαμάρια.

Παχαίνει την ομάδα Α: κρέας, γαλακτοκομικά, σιτάρι (σε μεγάλες ποσότητες), φασόλια.

Αδυνατίζει την ομάδα Α: φυτικά έλαια, προϊόντα σόγιας, λαχανικά, ανανάς.

Παναγιώτης Κουρσάρης