Διατροφικές συμβουλές για το γιορτινό τραπέζι του Πάσχα

Το Πάσχα, όπως αναφέρεται και στη Βίβλο, σημαίνει «προσπερνώ». Στη διατροφή των Ορθόδοξων Χριστιανών ακόμα και στη διατροφή σημαίνει «προσπέραση» ή καλύτερα «πέρασμα».

Μεταβαίνουμε από τη νηστεία και τις τροφές φυτικής πρωτεΐνης στο τραπέζι της Ανάστασης και του Πάσχα, που είναι πλούσιο σε  τροφές ζωικής πρωτεΐνης και λίπους.

Είμαστε μια μέρα μακρυά από το Πάσχα. Από αύριο ή μάλλον καλύτερα από σήμερα μετά την Ανάσταση του Χριστού μας θα ορμίξουμε στο φαΐ. Τις μέρες αυτές συνήθως το παρακάνουμε με το φαΐ και κατά συνέπεια να έχουμε προβλήματα όπως, βαρυστομαχιά και γαστρεντερίτιδα.

Συμβουλές που θα αποτρέψουν τα προβλήματα βαρυστομαχιάς και γαστρεντερίτιδας :

Πιο κάτω ένας πίνακας με πασχαλινά εδέσματα που μας δείχνει Θερμίδες, λίπος και χοληστερίνη, θα βοηθήσει να καθορίσουμε τις θερμίδες που θα φάμε:

Τροφές  Ποσότητα Θερμίδες(kcal) Λίπος(γρ.) Χοληστερίνη(mg)
κοκορέτσι 1 κομμάτι(100γρ) 177 10 108
Ψητό αρνί μπούτι με πέτσα 100 γρ 315 25 111
Ψητό αρνί μπούτι χωρίς πέτσα 100 γρ 190 8 65
Ψητό αρνί ωμοπλάτη με πέτσα 100 γρ 315 25 110
Ψητό αρνί ωμοπλάτη χωρίς πέτσα 100 γρ 195 10 75
Ψητό κατσίκι μπούτι με πέτσα 100 γρ 185 5 80
Ψητό κατσίκι μπούτι χωρίς πέτσα 100 γρ 130 2,2 52
Ψητό κατσίκι ωμοπλάτη με πέτσα 100 γρ 220 8 90
Ψητό κατσίκι ωμοπλάτη χωρίς πέτσα 100 γρ 137 3,3 65
αυγά 1 κανονικό αυγό
βραστό (50γρ) 78 4,5 214
τζατζίκι 2 κουταλάκια 75 7 7
τυρί φέτα 1 κομμάτι(50γρ) 125 10,5 35
πατάτες φούρνου 200γρ 335 11 0
πασχαλινά κουλουράκια 60 γρ 280
σοκολατένιο αυγό 20 γρ 110
Κρασί λευκό ημίξηρο 1 ποτήρι(100ml) 100

Παναγιώτης Κουρσάρης