Η πρόληψη της οστεοπόρωσης (Για να έχετε δυνατά κόκκαλα και μυς)

Η οστεοπόρωση είναι ύπουλη ασθένεια, που εξελίσσεσαι αθόρυβα. Η διάγνωση γίνεται συνήθως, όταν προκαλείται κάταγμα για κάποιο λόγο, όπως πτώση, στραμπούληγμα ή κτύπημα.

Η οστεοπόρωση είναι σοβαρό πρόβλημα δημόσιας υγείας:

Μέτρα πρόληψης της οστεοπόρωσης

  1. Διατροφή πλούσια σε ασβέστιο: Στις καλές διατροφικές πηγές ασβεστίου περιλαμβάνονται τα γαλακτοκομικά φτωχά σε λιπαρά (γιαούρτι, γάλα, τυρί), τα εμπλουτισμένα σε ασβέστιο τρόφιμα (χυμός πορτοκαλιού, δημητριακά, ψωμιά), τα φυλλώδη λαχανικά με χρώμα πράσινο σκούρο (σπανάκι, μπρόκολο), οι σαρδέλες και σολομός με κόκκαλα και τα αμύγδαλα. Ο γιατρός δυνατόν να συστήσει συμπληρώματα ασβεστίου με βιταμίνη D ή φάρμακα καταπολέμησης της οστεοπόρωσης.
  2. Βιταμίνη D: Η έκθεση στον ήλιο χρειάζεται για τη σύνθεση βιταμίνης D από τον οργανισμό μας. Η βιταμίνη D βοηθά το έντερο να απορροφά ασβέστιο και ενδυναμώνει τα οστά. Στα τρόφιμα που μας την προσφέρουν περιλαμβάνονται τα ψαρικά, το συκώτι, ο κρόκος αυγού και τα γαλακτοκομικά.
  3. Τρόπος ζωής: Τακτική σωματική άσκηση με περπάτημα, ποδηλασία, τρέξιμο, ανεβοκατέβασμα σκαλιών, άρση βαρών, χορός, τένις ή άλλα σπορ. Αποφυγή καπνίσματος και υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ.

Η πρόληψη της οστεοπόρωσης πρέπει να αρχίζει από την παιδική ηλικία και να συνεχίζεται για όλη τη ζωή. Οι καταστάσεις, που ευνοούν την ανάπτυξη της οστεοπόρωσης, αρχίζουν από την παιδική ηλικία.

Δείτε ακόμα: τι είναι οστεοπόρωση

Παναγιώτης Κουρσάρης